Ads

July 21, 2010

Part 2 : Jalan-Jalan to Kuantan-Cherating - Nasi Kukus & Club Med

Malam tu kami tidur agak lewat juga sebab sibuk membincangkan tentang our next trip this coming October. Alhamdulillah malam tu jugak kami dah settlekan tempat-tempat mana yang akan kami pergi. Cuma nak booking hotel aje belum buat apa-apa lagi. Sambil berbincang...sambil tu tengok World Cup. Akan tetapi jam 3.30 pagi aku dah tak dapat tahan kengantukan.

Esok pagi bangun lambat...huhuhu. Plan nak breakfast kat Teluk Cempedak...akhirnya breakfast atas katil ajer bertemankan bantal dan selimut...hua..hua..hua. Jam 11 pagi jugak baru kami keluar rumah dan gi Cherating. Yehaaaaaa...saat yang aku nantikan.





On the way to Cherating, aku siap bgtau kat Siti...rasa nak makan nasi kukus lah. Agak-agaknya ada tak kat tepi jalan area sini. Masa ni naik kereta Siti, so aku jadi co-pilot memerhatikan jalan sekeliling kot-kot terjumpa nasi kukus ke. Alhamdulillah on the way to Cherating tu aku ternampak satu gerai nasi kukus, ayam goreng berempah dan gulai kawah. Excitednya aku. Kelam-kabut Siti memberhentikan kereta...hehehehe.

Masa tu baru jam 12 tengahari dan kami adalah first customer. Sangat mengancam tengok makanan di sini. Kami hanya nak cuba makan nasi kukus, ayam berempah dan gulai kawah sahaja. Sedapnyaaa....sangat merembesss. Masa kami tengah makan tu....berderet-deret kereta berhenti untuk makan di sini. Kebanyakannya plat number KL/Selangor hokay. Agaknya tempat ni famouslah.....tak sangka makin ramai orang. Bila kami balik dari Cherating and terkejut tengok dereten lori di tepi jalan. Rupanya menjadi port abang-abang lori makan tengahari nasi kukus di sini. Patutlahhhhhhhhh........ Kalau anda dari Kuantan....gerai makan ini di belah kiri dan anda akan nampak tulisan papan tanda nasi kukus dan gulai kawah. Nasi kukus adalah makanan orang Pantai Timur.





tu dia..... sedap tau!!! aku skrg dah addicted to nasi kukus lah.
my dearest friends...Siti and Sha
merembes uols...nasi kukus dan ayam goreng berempah...

ni plak gulai kawah.....sedap tau...

gulai kawah ini dimasak dalam kawah tau...



Alhamdulillah kami dah kekenyangan. Perjalanan perlu diteruskan. Port kami selepas ini ialah di Club Mediterranien. Kononkan nak jalan-jalan kat sini tetapi kami ni bukan club member. Sajer jer nak try tengok. Selalunya kalau aku gi pantai timur lalu ajer area ni tetapi tak sempat nak berhenti. But this time, aku nak sangat tengok tempat ni.

Masa sampai tu...so impressed tengok tempat ni. Sangat cantik tidak terkata walaupun hanya dari sisi sahaja. Non-member is not allowed to enter this place. Kat tepi-tepi pun jadilah kan. Sangat cantik saujana mata memandang bila aku tengok kebiruan Laut Cina Selatan. Cuaca panas tetapi sangat tenang dengan tiupan angin pantai. Tenang kejap minda aku ni. Rasanya macam tak nak balik jer. I wanna stay here babe!!. Bila my dear balik KL nanti...kita gi sini yea.



Here i come... Club Mediterranien... ko ada????

main enterance

cantik kan.....

belah kiri tu tempat penyu bertelur....pantai santuari penyu

belah kanan tu Club Med...private beach

This is Club Med area....

aku jatuh cinta pada mu laut dan pantai....i'll be back here!!! Insya Allah.

tiga dara pingitan yang sangat suka berposing dan bergambar...

we really enjoy our holiday here...

terjumpa seorang brother stylo kat sini...berkelana sorang diri dari KL....minta tolong dia amikkan pic kami bertiga. Bro, tgh frust ke?...lama bebenor tenung laut tu...huhuhu. Maaf pic dia takda di sini.

kalau anda stress, tension atau frust bercinta...tenunglah laut tu lama-lama...pastu gelak mcm kami ni


me @ Club Med



aksi gediks...

nampak tak tulisan papan tanda tu... dilarang mandi, memancing atau berjoging tetapi berposing boleh hokay!!!



i luv Cherating !!!! muahh..muahh

rasa mcm nak berguling-guling kat tepi pantai ni...tapi apakan daya....





Best sangat melepak kat Club Med ni. Esok aku sambung lagi dengan gambar-gambar dan cerita-cerita aku di Cherating....banyak sangat gambarnya. Aku tulis part by part ok. Tungguuuu!!!!




6 comments:

xplorer said...

antara jalan favourite saya bila travel ialah jalan dari kuala terengganu ke kuantan .sebab ada mcm2 jenis makanan yg dijual kat tepi jalan plus the beutiful kampung and beach scebery

sepul said...

hai kak leez

Azian Elias said...

YA ALLAH sedapnya wak..gulai kawah tu...awak sama kita, jalan mesti makan..heee..

Leez said...

xplorer -

yes agree with you. I like this place too!!!
Perjalanan yg sangat saujana mata memandang. Tak puas rasanya...nak pergi lagi. Huhuhu

Leez said...

Sepul -

Hai!!!!!!!!
Aikk...tu ajer statementnya???

Leez said...

Yan -

Kalau dah jalan-jalan...rugi tau kalau tak makan sedap-sedap.
Satu lagi...shopping adalah wajib juga...hehehe.