Ads

December 3, 2014

Day 1 : Bali Honeymoon Trip 2014 - KLIA2 & Ngurah Rai International Airport

Salam semua.
Dah seminggu tak update blog. Selepas balik dari bercuti di Bali tempohari kami berdua busy dengan kerja pulak. Di tempat kerja busy dan di rumah pun busy jugak. Makanya blog ini terbiar seketika. Then the next weekend plak kami busy lagi outstation di dalam negara pulak. Ala-ala honeymoon dan family day. Laki bini busy buat persiapan untuk urusan family day. Now baru aku boleh bernafas panjang setelah semua aktiviti dah selesai.

Ok jom kita citer-citer pasal percutian ke Bali ini. Dari rumah kami bergerak ke TBS di Bandar Tasik Selatan. Tinggalkan kereta di sana yang hanya perlu bayar satu malam RM3 sahaja. Then naik Jet bus ke KLIA2 yang hanya perlu bayar RM10 seorang. Setiap sejam bus akan bergerak ke KLIA2. Pertama kali kami laki bini gi KLIA2 huhuhu...sian kan. Maklumlah lama dah tak berjalan naik flight. Wow so impressed tengok KLIA2 yang mewah dengan pelbagai jenis kedai. Kalau lama transit taklah boring...boleh meronda-ronda sambil bershopping di sini.

Setelah selesai check-in and drop bag kami turun bawah untuk mencari makanan. Masa ni jam pukul 6 petang. Flight kami plak kul 8.30 malam. Kami ternampak food court di sini. Lepak sambil berborak laki bini dan mengisi perut. Tak puas2 berborak di rumah...nak jugak berborak di airport hehehe.

Dari pintu masuk departure area hingga ke waiting room mengambil masa 30 minit untuk berjalan. So, pastikan anda datang awal ke airport untuk mengelakkan tertinggal flight. Kalau untuk baby, orang tua dan OKU ada disediakan buggy car. Aku rasa kena request terlebih dulu....tak pasti....betul rasanya.

kakak yg jakun tengok keindahan KLIA2.....first time katanya

makan sambil berborak laki bini di food court di KLIA2.

nak jugak wefie mcm orang lain. Tapi jangan amalkan selalu......nanti orang boring.

Setelah mengambil masa 3 jam perjalanan onboard akhirnya kami sampai di Ngurah Rai International Airport. Wow dah besar dan cantik airport di sini. Dulu 5 tahun lepas kali terakhir aku jejak Bali....kecik sikit airportnya.

Sebaik keluar dari airport kami ternampak Pak Isme iaitu owner syarikat transport yg akan kami gunakan sepanjang berada di Bali ini. Dulu Pak Isme hanyalah sopir dan mempunya sebuah mobil. Sekarang dia dah jadi bos besar dan punyai banyak mobil dan sopir. Dah 2 tahun katanya dia tak bawa mobil....duduk di kantor aja. Alhamdulillah murah rezeki dia. Aku turut happy sebab melalui blog ini jugalah bisnesnya berkembang...aku pernah buat entry pasal perkhidmatan sewa mobil dan sopir di Bali melalui Pak Isme. And percutian kami ini juga mendapat sponsor mobil + sopir dari Pak Isme. Thank you very much. Semoga Allah memberkati rezeki Pak Isme dan dimurahkan rezeki lagi.

Untuk sesiapa yg ingin menggunakan perkhidmatan mobil+sopir melalui Pak Isme boleh menghubungi dia melalui whatsapp +6281338614174

Kami stay di Ozz Hotel, Kuta. Kami booking melalui Agoda setelah tolak discount dapat RM105 per nite. Sangat berpuashati dengan hotel ini sebab stay di hotel yg baru dibini pada tahun 2013...setahun lebih dah. Sangat dekat dengan Kuta Square, Kuta beach and Kuta Traditional Market. Nanti next entry aku share gambar2 lain di hotel ini. Kami request for honeymoon decor masa booking....tengoklah hasilnya.

Tadaaaa.........khas untuk honeymoon trip kami

puaslah kami tengok angsa love ni sampai lebam.....sayang nak bukak.

kami ambil bilik standard...so boleh request kat ground floor...buka pintu jer boleh terjun ke pool. Biliknya juga boleh tahan besar.

Good nite...see u tomorrow.

Hari pertama kami sampai Kuta dah malam. Esok bermula lah perjalanan kami yg sangat padat. Tunggu esok apa aktiviti pertama kami. Husband teruja tengok satu barang ni di Ubud. Apakah dia? Tungguuuu.

p/s - Next trip bulan Jan 2015...lamanya nak menunggu.

tintamerah_blogspot.com said...

Comel jer angsa love tu..hihihi

arysha_fayyadh said...

Assalam sis,
waaaaaaaaaaaaaa bestnya
room sangat nice la
telebeh berbaloi dengan rege dia dah tu kan3
tak sabor nect entry he3

Farikica said...

cantik sangat deconyer...sayang nk tido..:) bali hotel memang cantik2 dan harga pon murah kan..?

@xiM said...

selamat berbahagia ya kakak!! :)

Leez M. Saaid said...

Norharyani,

Yea sangat comel...sehinggakan sayang nak bukak hehee.

Ary + Sya,

Yeap sangat berbaloi dengan harga. Rasanya harga tu sangat murah berbanding service dan kualiti hotel itu sendiri...mcm 5 star.

Leez M. Saaid said...

Farikica ,

mmg sayang sgt nak tocdur. Lepas puas tgk angsa tu sampai lebam...baru kami bukak hehe

Axim,

thanks azim..akak pun doakan axim akan kecapi kebahagian satu hari nantui...Insya Allah.