Ads

August 18, 2009

Sabtu Yang Busy.....


Hari Sabtu yang amat busy bagi ku...

Early morning dah pergi pasar bersama mamaku membeli ikan sayur untuk seminggu punya stok. Lepas 2 jam di pasar, balik rumah terus buat topping choc cake yang ditempah oleh temanku. After dah settle pasal cake, packing tempahan kasut Crocs untuk urusan courier.

Then tengahari pula, teman-teman ku akan sampai ke rumahku. Seorang dari Kuantan (Siti) dan seorang lagi dari Shah Alam (Kak Mazni). Kami bertiga ini lah yang akan ke Europe nanti. So, masa ini lah yang kurasakan sesuai untuk membuat reservation train dan hostel di sana. Nanti dah puasa dan raya...takut tak sempat pulak. Perancangan yang kami buat dari satu destinasi ke destinasi seterusnya. Semuanya kami bincangkan pada pertemuan itu. Pening kepala juga. Semuanya kami berpandukan information dari internet dan travelling book. Ada lah sikit-sikit kami tanya pada teman-teman yang pernah ke sana. Mula-mula tu give up sekejap sebab Malaysian credit card tidak boleh diterima untuk tempahan train. Panik jap. Nasib baiklah seorang temanku yang berada di London yang akan joint trip ini cuba tolong untuk membuat tempahan dari sana. Alhamdulillah.....satu perkara dah settle.

Kami mengadap komputer di rumahku dari jam 3 petang hinggalah ke tengah malam jam 10. In between that sempat lagi lari ke Pejabat Pos dan hantar tempahan kek ke rumah temanku. Busy gilerrrr. After discussion dah settle, kami singgah makan di Thahara Seafood, Kg Pandan. Spent about 1 hour di situ. Balik rumah buat choc cake lagi tempahan daripada seorang lagi teman....buat cake dari jam 12 tengah malam hingga ke jam 3 pagi untuk tunggu kek masak.

Fuhhhh. Hari Sabtu yang sangat memenatkan.

bersama temanku Siti from Kuantan...
Siti and Kak Mazni from Shah Alam....
meehoon tomyam....pilihanku...
nasi goreng kampung....pilihan Siti
Tomyam yang sedap ...yummy!!
lai chi kang....my favourite


p/s - rindulah pada seseorang......



2 comments:

@xiM said...

haaaa tahara seafood ni pun lama dah tak pi..teringat kat ayam gajus kat sini.:)

Leez said...

Axim - Thahara Seafood memang marvellous masakannya....i like the tomyam and siakap kukus.