Ads

December 17, 2009

Europe Tour : Souvenir/Shopping Item @ Switzerland

Aku terlupa pulak nak citer pasal barang-barang yang aku shopping kat Switzerland. Terus melompat citer pasal Amsterdam dulu plak. Tershashul lah..hehehe. Sekali lagi aku nak bgtau yang aku kurang shopping kat sini kerana negara ini terlalu mahal. Itupun nasib baik aku ada beli souvenir sikit kat Zermatt dan Interlaken. Jangan haraplah nak beli souvenir kat Zurich....harganya double daripada harga kat Zermatt dan Interlaken. Zurich is one of the expensive town in the world.

Masa aku jalan-jalan kat Zurich sempat juga sambar 2 pasang long sleeve t-shirt. Itupun rasanya yang paling murah aku beli...kebetulan terjumpa kedai tu. Kedai tu memang harganya reasonable berbanding kat kedai-kedai lain. Fridge magnet aku beli kat Zermatt dan Interlaken dan harganya sama aje. Fridge magnet kat Swiss yang paling mahal aku beli berbanding negara-negara lain. Itupun aku beli tak banyak. Aku just beli untuk diri sendiri dan orang-orang yang order sahaja.

Jom tengok apa yang aku beli....



fridge magnet....sangat mahal

piring hiasan ...lupalah harganya

short glass CHF7 (RM24) , replika Matterhorn (lupa harga) dan syiling pouch CHF5 (RM17)

setiap satu mug harganya CHF5 (RM17)...itupun ada sale...kedai tu letak mug tu bersepah kat luar aje...

keychain ... aku beli satu sahaja... lupalah harganya

inilah t-shirt yang aku beli kat Zurich harganya CHF17 (RM57) sehelai....




2 comments:

MOLY said...

comey la mug tu
suke tengok

akak . saya lupa la
patutnya saya kirim kat akak belikan yg snow dlm kaca tu
sbb saya collect jugak

x pe laa .. hehehe

Leez said...

Lily -

hehe...tulah lily tak pesan awal...kalau tak bolehlah kak leez belikan.