Ads

June 14, 2009

Today ... I'm Sad



What I can say…. I’m sad. Why?


“ Ya Allah! Berikanlah aku kekuatan dan ketenangan dalam menghadapi ujianmu ini “

Kesedihanku tidak ada kena mengena dengan sesiapa. Memang tak ada. Tetapi perasaan ini datang tiba-tiba dari dalam diri ku sendiri.

Susahkan kalau kita memendam rasa sayang pada orang yang tidak tahu perasaan kita. Tetapi kita pulak tidak ada rasa sayang pun pada orang yang terlalu menyayangi kita dan buat segalanya untuk kita. Situasi ini buat ku rasa sedih. Kenapalah rasa kasih sayang itu tidak sama-sama terjadi pada diri ku dan dia. Betapa indahnya hidup ini.

Sebab itu orang kata. " Biarlah orang itu sayangkan kita melebihi daripada kita menyayangi dirinya. Jangan melebihi sayang kita pada orang yang tidak tentu sayangnya pada kita "

p/s - Oh Tuhan, betapa berat ujianmu ini.




6 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

Leez... layan jer perasaan tu... apa perasaan pun pada manusia dan berapa kuat sekalipun sama ada suka, benci, rindu atau sebagainya.. hanyalah sementara... paling paling pun kalau tak tahan... sujudlah... Allah akan membantu

Leez said...

Abg Bear - Ya... itu sajalah yang mampu saya lakukan. Sujud padaNya. Semoga ketenangan menjadi milikku.

pinkypantherose said...

Leez, betul tu kata abang bear. Dalam waima macamana tu,kawan-kawan hanya mampu mendengar tetapi yang boleh MENOLONG Leez, hanya 1 iaitu ALLAH SWT..kalau Leez sudi,akak sedia mendengarnya...

Leez said...

Ahkak Pink - Bahaya kak nak citer kat sini. Nanti senang2 kita talking2 yea.

pinkypantherose said...

ok le, balik dari bandung nanti ye..yg leez kirim tu, insyallah akak belikan.

Leez said...

ahkak pink- thanks you so muchhh....muahhhhhh.... Happy enjoy kat Bandung tu...amik pic byk2 kay. Nanti leh update kat blog ahkak. Sayanggggg akak!!!!