Ads

June 3, 2009

Bali Oh... Bali !!!

Di sini i paparkan secebis sketsa dan candid foto yang i ambil sepanjang percutian di Bali. Kalau u all nak tahu bagaimana rupa orang Bali. Nah..di sini i paparkan. For me, orang Bali tidaklah secantik orang Bandung. Malah kebanyakan mereka berkulit hitam manis. Duduk pun di pulau, jadi memang rupa orang pulaulah. Sorry to say, dia orang ni agak comot dan kotor sikit. Tidak dinafikan ada juga yang cantik tetapi tak ramailah. Mana tahu mungkin yang cantik tu dari tanah Jawa. Kalau nak banding dengan Pak Isme....jauh beza. Pak Isme tetap ganteng. Hehehe...jgn marah ya pak...saya gurau aja!!!!

Satu yang bagus tentang orang Bali ni, kebanyakan mereka memang baik dan hormat pelancong. I rasa tenang dan aman di sini jika dibanding di Jakarta. Memang tak rasa takut kalau jalan seorang diri di sini. Yelah, mereka mencari rezeki bergantung pada pelancongan. Jadi, mereka mesti tunjuk yang bagus di depan pelancong.

Kebanyakan orang Bali beragama Hindu dan mereka ni memang kuat agama. Even dari yang kecil hinggalah yang dah tua...memang rajin ke upacara agama. Orang kata, sesiapa yang kuat agama tidak kiralah agama apa sekalipun....orang tu mesti jenis orang baik. Sebab itulah orang Bali ni ramai yang baik-baik.


menjual koran...
jual buah salak di Sukawati
wood carving di Sukawati
tengah anyam daun kelapa untuk bunga sembahyang ...
bunga sembahyang orang Hindu Bali...letak di depan kedai
jual bunga sembahyang
orang Hindu Bali tengah sembahyang...
nenek ni jual pisau dan parang...seram jugak...kalaulah tersilap langkah
aksi mandi di Tampak Siring
jalan ditutup ke Pantai Sanur

kedai makan babi guling bersepah-sepah di Bali..... so kepada org Muslim..hati-hati ya!!!
pakcik ni asik garu2 kepalanya...kami nak tergelak pun ada...heheheh...

kambing muda tu..... halal ok
masa ni jalan menuju ke Bedugul

upacara kematian di Bedugul..
upacara kematian orang Hindu Bali

unik kan!!!



2 comments:

Prosper Pharmacy said...

pak isme memang le ganteng dia kan orang jawa timur, antara yg best kat sana mandi dengan dolphin 20mins kat Melka Excelsior Hotel dan mandi private pool di vila tak yah censor

Leez said...

farmasi - yea...pak isme ku memang orang Jawa Timur..hehehe. I tak pergi lagi tempat dolphin tu...jauhlahh.