Ads

August 19, 2011

Juadah Berbuka Puasa @ Ramadan







Jangan pulak korang terliur di siang hari bulan puasa ini pabila melihat kambing golek di atas. Ngeh-ngeh-ngeh. Memang sangat mengancam dan terliur wahai kawan-kawan ku. Gambar di atas di ambil ketika aku berbuka puasa di Hotel Residence, Bangi bersama-sama teman sepejabat atas jemputan dari anak syarikat sebelah opis aku.


Difahamkan harga buffet Ramadan di sini ialah RM60 per person. Makanannya fulamakkk sangat banyak pilihan dan sedap. Tak terlarat aku nak makan semua. Just pilih-pilih yang aku minat ajer. Malas nak bawak camera...so aku hanya sempat snap kambing golek ini yang begitu menarik nafsu berbuka puasa ku..hahahaha. Sedap kambing ni....rempah ratusnya terasa bebenor.


Then di hari lain, aku juga berkesempatan berbuka puasa di Radius International Hotel atas jemputan Majlis Aids Malaysia. Ada beberapa orang artis turut hadir di majlis ini iaitu Faizal Tahir, Dayang Nurfaezah dan Fahrin Ahmad. Aku bergambar dgn Fahrin jerkkk tapi gambar itu ada di camera temanku....lupa nak mintak kat dia. Dorang kata pakaian kami berdua sedondon gitu ahaksss....kebetulan ajer. Aku taklah minat sangat si Fahrin ni...tapi oklah sajer suka2 nak bergambar. Makanan di sini..so-so ajer. Syukur dgn rezeki Allah....terima kasih kepada yg menjemput.

Hari-hari lain aku banyak berbuka di rumah....aku lebih suka dan selesa sebenarnya. Sebab senang nak solat maghrib dan berterawikh. Kalau berbuka kat luar...almaklumlah terkejar-kejar nak pi solat maghrib...terawikh dah tentu burn gitu ajer. Last week aku tinggal terawikh gak beberapa hari coz keadaanku yg kembali tidak sihat....sakit tekak, flu dan batuk yg tidak selesa sangat. So, terawikh di rumah ajer lah.



juadah berbuka di rumah....aku minta mamaku masakkan spaghettie carbonara my favourite dan kueh-mueh lain beli ajer di Pasar Ramadan

ni juadah di hari yg lain....mamaku masak nasi lemak dgn sambal sorong & ayam berempah. Sedappppnyaaaa....sehinggakan aku terus mengantuk lepas berbuka. Perghhh penangan nasi lemak begitu dahsyat sekali....cannot-cannot !!!!




Ada lagi satu majlis berbuka puasa di luar juga atas jemputan....diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan. First time aku gi tempat ini. Subahanallah cantik dan besarnya masjid ini. Majlis ini diadakan di ruang tempat makan muslimin dan muslimat. Nak tau...majlis atas jemputan siapa??? Tadaaaaaaaaaaaaaa.....


>>

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>>


inilah dia...kakakku Datuk Siti Nurhaliza....opppppsss sapa yg kakak sebenarnya? Cuba korang peratikan betui-betui sapa yg kakak? Hahahaha...
Ramai pulak yg kata muka kami seiras...adakah?????
entah????


Majlis berbuka ini sebenarnya anjuran SimplySiti produk kecantikan tuan punya diri Datuk Siti Nurhaliza. Terima kasih atas jemputan. Dapat jugak aku bergambar dengan dia. Comel ajer kan. This is my third time bergambar dgn Datuk Siti. Sebelum ni ada juga beberapa kali jumpa beliau.


Oklah sekian sahaja beberapa sketsa berbuka puasa aku utk tahun ini. Pasni ada lagi jemputan berbuka daripada client tapi belum tetapkan hari nak pergi bila.....sibuk memanjang tiap petang keluar menguruskan event cabaran sihat aku tu.....penat wehhh. Alhamdulillah so far good responds dari para pembaca. Nanti aku akan update lagi kayyyy.


p/s - Sedih sebab asik terlepas panggilan phone dari Mekah/Madinah. Rasanya ada dekat 8 kali missed call waktu yg berlainan. Aku tak sempat nak pick up sebab tgh tidur, tgh mandi, tgh meeting dan tgh busy...alaahhhhh sedihnya. Rindu lahhhh.





4 comments:

Anum said...

comelnya siti

Akak Kembang said...

Sangat Jeles okay....orang tak penahpun amik gmbr ngan dia...

Leez M. Saaid said...

Anum -

tanpa make-up dia nampak lg comel

Leez M. Saaid said...

alin-

hehehe...tu pun jumpa sebab ada kaitan dgn kerja...kalau tak jgn harap hehehe