Ads

August 24, 2011

Busy!!



Title macam gempak mengalahkan PM. Entah apa yang busy sangat tu. Tapi sempat pulak nak update blog tu. Yelahhh...demi pembaca semua aku gigihkan juga update blog ni. Tak best pulak biarkan blog ni bersawang. Pasni dah sibuk berhari raya lagilah ia bersawang. So, better aku update apa yang patut.
Lately ni aku memang busy betul lah...banyak benda nak kena fikir dan buat. Sampaikan aku stress balik hehehe. Apa yg busy sgt tu???

1. Nak siapkan kueh raya yang orang order. Mama ku sebenarnya yang buat tapi aku jadi master mind uruskan senarai order. Tapi moist choc cake ...aku yang buat sendiri. Tu pun pening nak handle ....nak confirmkan dgn customer bila nak amik cake tu. Cookies tu pun sama...aku duk message tiap sorang utk ingatkan mereka bila nak collect cookies tu.
2. Asik ulang alik gi kedai barang bakery.....kejap2 mama call itu habis..ini habis. Aduhhhhh penat aku ulang alik gi kedai tu. Bila last minit ada yg nak order cookies...aku terpaksa ulang alik kedai bakery beli barang2 tu semua. Sib baik beli kat Bangi ajer. Kalau dulu aku kena gi Chow Kit nak dapatkan bahan-bahan tu.
3. Letih uruskan event cabaran sihat yang aku organize ni. Boleh dikatakan tiap hari aku ada appointment luar dengan penaja. Lokasi utk launching belum settle lagi...aduhhhhh pening kepala ahkak tau!!!! Dah few times location cancel. Sesapa yg belum hantar borang penyertaan....ada masa lagi boleh hantar. Tarikh tutup 15th Sept depan.
4. Busy nak uruskan hal jual-beli rumah. Aku plan nak jual rumah yg tenant aku duduk sekarang. Bank tu tak habis-habis call aku mintak itu ini dokumen. Letihlah aku nak layan. Otak stress tau.
5. Nak kemas rumah lagi. Raya dah tak lama lagi. Aduhhhhh letih ahkak tau. Sekrang ni pelan-pelan aku kemas rumah dan tukar langsing mana yang patut. Cuba citer sapa lagi nak harap. Ahkak jugak. Tu pun kami hire pembantu utk bersihkan rumah buang segala habuk sana sini. Aku sekarang ni memang sensitif dgn habuk.
6. Busy fikir nak tukar duit raya. Aku terhegeh2 punya pasal sampaikan duit baru dah habis. Terkilan ahkak. Minta tolong member atas member tolong tukarkan. Itupun dapat duit RM1 sahaja. Duit RM5 dan RM10 elekkkkk dah habis. Uwakkkkkkk.


Itulah serba sedikit kisah busy aku ni. Huhuhuhu...kalah PM kan. Ahaksssss.


p/s - Alhamdulillah dah selamat pulang ke tanah air. Terima kasih doakan utkku.





5 comments:

kasihredha said...

sibuknya leez
tapi kesihatan kena jaga ye..
take care

Anum said...

bestnya dah smp kg
selamat hari raya

Buzu Ediany said...

sibuknya kakak ku ini...yg no 6 tu, tkpe sy tak kesah dpat duit lama pn..jnji dpt duit raya dr kak leez..hehehe...

Rozita said...

wowww busy nya u....jaga kesihatan ok

Cik-Anne said...

Ish..ish..ish, bz nya kak leez..raya-raya juga kesihatan tu perlu di jaga kak..Anyway cik-anne nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri untuk akak sekeluarga..,