Ads

June 8, 2011

Jari Spa @ Solaris Dutamas


Selamat datang ke dunia spa. Sesekali badan kita ni hendak dimanjakan....nak dibelek dan nak diurut. Betul tak? Aku ni kalau gi Indonesia or Thailand mesti tidak melepaskan peluang memanjakan diri di sana. Salah satu sebabnya servis bagus dan harganya murah. Sangatlah berbaloi-baloi. Tetapi spa kat negera kita ni...mahal sikitlah. Kalau ada yg murah pun...servis hancusss....tak best langsung.


Baru-baru ni (tak baru mana pun...adalah sebulan yg lepas) aku berpeluang memanjakan diri ke Jari Spa yg terletak di Solaris Dutamas. Nama tempat pn dah seramm...yelah mesti mahal kan spa ni. Tetapi uolsssss.....percayalah spa ini memberikan harga yg sangat murah seperti tidak setanding dengan service yang aku dapat. Tempatnyaaa memang kelassssss...tip top. Kenapa aku kata harganya ok?? Actually aku mendapat package spa termasuk sauna, massage, scrub (whole body), mask (whole body) dan mandi jakuzi dengan harga RM59.90 selama 2 jam. Korang percaya tak? Mesti tak percayakan. Aku mendapat harga tu melalui DealMates.com. Harga sebenar lebih mahal iaitu RM280.


Selepas aku menggunakan perkhidmatan tersebut...sangat-sangat berpuashati. Fuuhhhhhh rasa segar sangat badan. Urutannya sedap dan amat berpuashatilahhhh. Selepas itu, pada hari tersebut juga aku ditawarkan package yg sama dengan harga yg sama untuk 3 kali dalam masa 3 bulan. Tetapi aku kena bayar masa itu juga. Hmmmm.....memang rugi jika anda melepaskan peluang ini. Terus aku grab the opportunity.


ini sebahagian package yg ditawarkan

sampai ajer....kena rendam kaki dengan campuran air bunga dan hirisan limau


tadaaa...... pastu sauna pulak selama 10 minit. Bestnyaaa....berpeluh sakan membakar segala lemak di badan....ahaksss


pastu acara massage seluruh badan pulak selama setengah jam...oppppssss takda gambar yeaa....bahaya you !!!...... sedapnyaaaa massage di sini. Dari tapak kaki hinggalah ke rambut seluruh badanku diurut. Memang puashatilahhh. Actually tak puas setengah jam ajer...kalau boleh nak lama lagi hehe. Then....depa buatkan scrub seluruh badan dan diikuti dengan mask seluruh badan juga. Yang mengurut tu dari Indon.


tibalah masa untuk mandi jakuzi di dalam bath tub ini....bestnyaaaaa.......


di antara decoration di dalam spa ini


kalau nak buat pedicure dan manicure pun ada


semasa di dalam bilik spa tersebut.....diringi juga dgn alunan muzik bali.....tenang jer mendengarnya


hiasan di ruang depan spa


hiasan bercirikan konsep bali...cantik dan kreatif pada pandangan aku



selepas habis spa....aku dijamukan dengan air teh halia utk membuang angin di badan...fuuhhhh segar rasanyaa


wahhhhh...tersenyum puas.....memang amat berpuashatilahhh!!!!!


kalau anda berkeinginan ke tempat spa ini....bukak link ini www.jarispa.com

highly recommended :)


lepas dah segar bugar.....aku pi makan kat restoran di tingkat bawah bangunan Solaris ini.....bestlah tempat ni...i likeeeeeee.......






5 comments:

kasihredha said...

bestnya...i likeee
murahnya rege dia...berbaloi

Cik-Anne said...

kak Lis syok nye bila badan nie di belai-belai. Sesekali manjakan diri apa salahnya....hihhiih

Cik-Anne said...

Kak Lis syoknya bila badan nie di belai-belai..lepas tu dok dalam sauna lak,keluar peluh gitu...mesti rasa segar kan.....

Leez M. Saaid said...

kak hanim -

betul kak...mmg murah jika kita beli melalui dealmates.

Leez M. Saaid said...

Arjuna-anne -

bile kita dah penat bekerja...badan ni nak kena merehat jugakkan...dibelai2 manja supya segar bugar semula. I dah jenguk blog u :)