Ads

September 21, 2010

Aidil Fitri 2010 - Part 3


Lagi-lagi gambar raya.
Gambar di atas ialah gambar pak sedara aku dari Singapore and family nya. Abang kepada mamaku. Yang lain tu cousin2 aku. Masa ini raya ke-2. Kami masa ni baru nak bersiap beraya ke Kelang pulak rumah sedara-mara belah arwah papaku. Gambar-gambar beraya kat Kelang pulak ada pada camera adikku. Tak berkesempatan nak minta kat dia. Masing-masing sibuk beraya ke sana sani.


yang baju pink dukung anak ni, Ida....wife kepada cousinku. Stay kat JB.

Ini pulak cousin2 ku dan anak masing-masing semasa beraya ke rumahku. Ayah depa dan papaku adalah adik-beradik. Tetapi kedua-dua sudah meninggal dunia. So, hubungan kami anak-anak mesti di rapatkan.

orang kuat MAS....my cousin, Shukri and wifenya, Nurul. Cousin aku belah papaku juga. Ibu nya dan papaku adik-beradik. Tinggal di PJ.


ini pulak isteri kepada my cousins dan anak masing-masing. Si bapa tengah sibuk melayan anak-anak di meja makan. Ibu-ibu pulak berposing...heheheh.


My cousins sedang sibuk melayan anak2nya makan.


Giliran ibuk-ibuk pulak makan.


Posing tetap tak leh lawan.


Ehhh...ehhh...aku pun terselit sekali. Sesekali nak bermesra-mesra dengan cousin. Dah lama kami tak berjumpa sebenarnya. Walaupun duduk di KL jer.


my cousins...Abg Lazri dan Abg Lutfi dan anak-anak.


jom amik gambar ramai-ramai. Muahhh!!


ni pulak cousins aku jugak. Ibu mereka dan papaku jugak adik-beradik. Pun kedua-duanya sudah meninggal dunia. Kami anak-anak yang merapatkan silaturrahim. Terpaksa berposing di luar sebab kat dalam rumah penuh dengan tetamu lain.


Ini saudara-mara belah papaku. Kiranya dua pupu aku. Ibu mereka dan papaku adalah sepupu. Mereka datang dari Kelang.




Sebenarnya ada ramai lagi tetamu yang hadir tetapi aku tidak berkesempatan nak snapping sebab sibuk membasuh pinggan di dapur. Hehehe...aku jadi maid ler raya ni. Lencun habis!!! Tapi takpa, orang kata kalau ramai tetamu datang rumah kita itu rezeki namanya. Orang yang datang rumah kita tandanya orang tu suka kat kita. Alhamdulillah...terima kasih semua sudi hadir. Muahhhhhhhhhhhh!!!!!!



4 comments:

rizal said...

k.leez,family belah arwah abah k.leez arab ke??ada muka2 arab la..arwah pun ada muka arab..mcm sheikh or syed

@xiM said...

tak mau dah ucap selamat raya..
hehehee

meriah!!

Leez said...

rizal -

belah side my father memang ada campuran skit...arab and mamak. Tu pasal muka depa lain.

Akak ni dah bercampur dengan belah my mum yg ada keturunan jawa....so muka pun dah mcam melayu...hehehehe.

Leez said...

axim -

hehehe..tak salah ucap byk kali....byk pahala tau!!! :P