Ads

April 15, 2009

Jalan-jalan @ Putrajaya


It has been so long never been here. Me and Siti Hasniza from Kuantan jalan-jalan ke Putrajaya. Kebetulan i baru tau Siti tak pernah ke sini. First time ke Putrajaya katanya. Kami ke sini actually atas invitation from Dr. Siti Haida untuk singgah ke rumahnya. Dah lama kami bertiga tidak berjumpa since percutian kami ke Turkey hujung tahun lepas.

I ada projek besar-besaran hujung tahun ini dengan Siti Hasniza. So, hasil perbincangan kami Alhamdulillah first step sudah berjalan dengan lancar. Kena tunggu step seterusnya aje. Apakah projek itu? ...tunggu dan lihat okay!!!.

Alang-alang Siti dah turun ke KL, kami singgah jalan-jalan ke Putrajaya berjumpa dengan Dr. Siti. Minum petang di Secret Recipe sambil snapping gambar-gambar menarik di sini. Teruja betul kami tengok permandangan yang cantik dan indah di Putrajaya. Sekejap aje kami di sini memandangkan azan maghrib sudah pun berkumandang ketika itu. Then, kami singgah sebentar ke rumah Dr. Siti. We spent time there about 2 and half hours.


minum petang at Secret Recipe. From left : Siti, Me and Dr. Siti.
i like this photo.....
kat Masjid Putra
with Siti....
with Dr. Siti...

my photo at Bangunan Jabatan Perdana Menteri

Then, we took dinner at Cyberjaya....nearby to Putrajaya. Kami berempat termasuk Dr. Siti's husband dinner kat Restoran Saba' iaitu sebuah restoran makanan Arab. Sedapnya... Memang terangkat especially nasinya yang enak berderai dan lauk lamb yang sedap (Lamb Kabsah). Actually nak order Lamb Hanith tetapi dah habis. Dr Siti bagitau Lamb Hanith lagi sedap and highly recommended. Agak ramai ketika kami sampai. Padahal dah pukul 10 malam. Memang teringin nak makan lagi next time tetapi agak jauhlah nak ke Cyberjaya. Kena pikir banyak kali nak ke sana.
Owner of this restaurant memang orang Arab. Nama restoran ini diambil daripada sebuah daerah di Yamen. Ada tanya pada taukeh restoran ni, katanya akan buka satu lagi cawangan di Setiawangsa mungkin dalam bulan 6 ini. Wah...tidak akan ku lepaskan peluang ini. Restoran ini ada disediakan delivery service. Kalau order dari sekitar Cyberjaya : minimum order RM25 dan kalau luar lokasi : minimum order ialah RM200 (ordered 2 days earlier). Kalau sesapa yang berminat, this is the contact number 03-83202544

Lamb Kabsah.....
Shish Tawouk

1 comment:

Admin said...

salam puan,
selamat berkenalan.
nak minta kebenaran letak link puan di blog saya.
kalau dtg putrajaya lagi, singgah la di homestay saya yer
thanks