Ads

December 25, 2008

Day 2 : Part II - Trip to Ipoh for Shafiq's Engagement


Pertunangan Shafiq memang sangat meriah dengan kehadiran sedara-mara dari KL. Boleh dikatakan semua adik-beradik belah my auntie turun ke Ipoh termasuklah seorang lagi my uncle from Singapore. Kesemuanya 11 buah kereta menghadiri majlis pertunangan ini. Hmmm...belum majlis kahwin tu....lagilah ramai yang akan hadir. Actually this is the first time my auntie menerima bakal menantu. So, majlisnya agak meriah dan besar juga. Bakal pengantin perempuan, Ida... juga orang Ipoh. Amatlah dekatnya dengan rumah my auntie. About 10 minutes driving from Desa Tambun. Rumah Ida berhampiran dengan Restoran Mee Ramli yang telah dinyatakan pada earlier entry. Both Shafiq and Ida, berkawan sejak zaman persekolahan lagi. And now, sejak masing-masing habis belajar di Politeknik Ipoh, Shafiq bekerja di Ipoh but Ida pula bekerja di Jabatan Imigresen JB. Kesian berjauhan bakal pengantin kita ni.
Sebelum berangkat ke rumah bakal pengantin perempuan, kami telah dijamukan dengan pelbagai juadah yang sungguh sedap. Ada meehoon, roti jala, karipap, sandwich, kueh cara dan kueh seri muka.

bakal pengantin lelaki sedang berposing dgn barangan hantaran
my auntie's family..... one of her son, Abie not here... now studying in German
with my cousins
sakan berposing.... liz, nor, azam, lya, yat
aduhai....
barangan hantaran

nor, azam and my mum
my brother, Izam......Danish and Daniel
my 2 cousins and 2 aunties
pelbagai juadah...
my lovely nephews...Daniel and Danish
wah..wah..wah.....
wakil pengiring barangan hantaran belah lelaki
sapa paling vogue???..muahahah


Shafiq dan Ida bakal berkahwin pada tahun hadapan bulan tujuh. Atas perbincangan kami bersama, InsyaAllah tema pakaian perkahwinan pengantin and family ialah baju jawa macam baju pengantin Bunga Cinta Lestari dan Ashraf Sinclair. Heheheh... ok tak? Dah biasa sangat kita lihat tema baju pengantin and family dengan pelbagai warna dan kali ini kami membuat kelainan dengan tema baju jawa. Kami akan bershopping pakaian dan barangan persiapan perkahwinan di Jakarta tahun depan bulan Mac. InsyaAllah, i will be the ketua rombongan ke Jakarta nanti. So many things in my mind rite now apa nak beli kat sana nanti. Antara barangan yang akan kami cari ialah baju pengantin (kain lace dan batik jawa), telekung, bakul hantaran, gift untuk tetamu dan macam-macam lagi.



sessi perbincangan tentang majlis kahwin dan wang hantaran
sessi sarung cincin
wahhh.... cincin bakal mak mertua dah enterframe cincin tunang tu....hehehehe
with my auntie, cousins, in-laws and bakal pengantin
semua mak sedara bersama bakal pengantin
tu dia.... shafiq, ida dan kami semua
ida bersama barang hantaran
shafiq dan ida
wani, yat, ida and liz
with ida....
belah perempuan...serba merah
belah lelaki...serba ungu



No comments: