Ads

April 20, 2011

UK Trip : Hard Rock Cafe Manchester




Selepas sakan spent few hours berada di dalam Old Trafford Stadium....kami bergegas keluar dari situ untuk ke destinasi seterusnya. Tempat yg kami tuju ialah ke Hard Rock Cafe Manchester. Wah agak jauh gak from Old Trafford...lebih kurang setengah jam perjalanan. Pusing sana sini masuk dalam town....akhirnya jumpa. Pastu tu susah plak nak parking....so kami kena masuk dalam shopping complex utk parking kereta seketika. Then....kena jalan sikit and barulah nampak HRC yg terletak di Exchange Square.

Masa ni dah tengahari dan perut pun mula lapar sangat. Yelah dari tadi duk telan coklat dan chips ajer. Mana nak kenyang. Kami terpaksa skip lunch because kesuntukan masa. So, nak lepak lama-lama kat HRC ni memang takda masa. Lepas beli tshirt and short glass...terus balik semula ke parking dan keluar dari sini. Tengok restoran halal memang banyak kat sini...tapi telan air liur ajerlah. Masa begitu berharga bagi kami ketika ini.

Sebelum sampai HRC tu....aku sempatlah jugak snap sedikit keadaan bandar Manchester. Tempatnya aman dan tidak sesibuk di London. Tenang jer aku tengok. Jalan pun okay tak traffic jam....or adakah sebab masa tu hari Ahad...maka kereta pun tak banyak. Mengikut temanku yang pernah belajar di sini dulu...katanya di Manchester ni paling ramai komuniti Melayu jika dibandingkan daerah lain di England ni. So jangan terkejut kalau anda akan jumpa muka Melayu student kita bersepah-sepah di sini.


wahhhh... ada sale kat sini lah

nampak tak...satu biji keta pun takda di atas jalanraya ini





banyak rumah flat di sini....


weather so nice but still cold




KFC and McD pun ada....



ni plak supermarket kt sana....



ni dalam shopping complex yg kami parking kereta tu...lalu ajer tak singgah pun sebab nak kejar masa


tadaaa.....dah sampai pun dalam HRC Manchester.....rock shop dia agak kecil dan susah nak membeli sebab kita kena suruh depa ambilkan dalam kandang tu kalau nak tengok......



ini di luar kawasan HRC Manchester


me @ HRC Manchester





sekian sahaja laporan di bumi Manchester ahakssss. Lepas tu kami menuju ke destinasi lain pulak yg mengambil masa 45 minit perjalanan dari bandar Manchester....mana tu???? Surpriseeeeeeeee....tunggu next entry kay!!!!!






1 comment:

Akram said...

salam,saya ada koleksi t hrc limited untuk dijual..jikalau berminat bolehlah kunjungi di www.pcrockersbundle.blogspot.com, fb (hrcbundle,n pcrockersbundle)@ hubungi 019-9363969 (akram) =) tq