Ads

April 21, 2011

UK Trip : Cheshire Oaks Designer Outlet


Shopping time is began....hehehe. Sebenarnya tempat yang aku kata surprise tu ialah di sini iaitu Cheshire Oaks Designer Outlet yang aku tunggu-tunggu kan. I heard about this factory outlet from someone yang pernah stay di sini. Branded stuff yang ada di sini boleh dikatakan sesuai dengan kemampuan kita lah. So, memang i likeeeee. :) .....brand mahal-mahal i tak mampu u....

Dari Manchester ia mengambil masa about 45 minutes to reach this place. Tempatnya agak ke arah hujung dunia jauh dari town. So surprise memang kereta yang berbondong-bondong ke sini. As u all know...kalau dah namanya factory outlet sudah tentulah harganya murah kan...memang murah wahai kawan-kawan. Masa aku sampai ke sini i only have 2 hours to do shopping activiti. Ayohhhh....sebab dah suntuk masa pergi sana sini...only 2 hours left. Masa aku gi ni ialah hari minggu dan di sini memang tutup awal...jam 5 petang dah tutup. Aku sampai kul 3 petang......ayohhhh sedihnya. I know myself...2 hours utk shopping memang tak cukup. And can you just imagine this place is so big. I siap bgtau kawan aku.....both of you if lapar sangat pls go ahead....shopping is more important for me now ahaksss. So, dengan selambanya aku sorang2 bergerak dari kedai ke satu kedai. Dah janji jumpa kat parking ajer. Heheheh....gitulah aku.


Cheshire Oaks Designer Outlet:
Kinsey Road, Ellesmere Port, South Wirral, CH65 9JJ, United KingdomTelephone: +44 (0) 151 348 5600

Opening Hours : Monday - Friday 10am - 8pmSaturday 10am - 7pm
Sunday 10am* - 5pm. *Larger shops will open at 11am.
Bank Holidays 10am - 6pm



kat sini...di mana2 factory outletnya sama jer stylenya.....tempat pertama yang aku tuju ialah Mark & Spencer outlet.....besar....murah gilossss....aku beli 2 helai seluar kerja (RM50 sehelai) dan sehelai jeans di sini (RM50 jugak). Baju plak...aku tak beli coz tidak begitu menepati citarasaku. Aku belikan kiriman adik aku tshirt brand Hugo Boss...beli baju baby Pumpkin Patch.

ni outlet brand Burberry


penuh parking uolsss......


Polo Ralph Lauren outlet.....aku singgah kejap ajer sebab byk brg2 kiriman adik2 aku yg aku kena cari dulu....


ni kedai perfume....aku beli satu ajer brand Calvin Klein...menyesal betul beli sebotol ajer (tapi memang murah)






Yang paling tragis dan sedih....by the time aku nak masuk outlet Timberland ni......tetiba SA tu pi kunci pintu...uwaaaaaakkkkkk...masa dah jam 5 petang. Padahal aku baru cover half of the outlet...lagi half of it aku tak sempat jejak. Nak jejak kedai Clarks pun tak sempat wahai kawan-kawan. Aku dah muncung masa ni. Dok pi pujuk kat kawan aku utk pergi tempat ini lagi next time. He said jauh sangat.....it takes about 2 hours and 45 minutes untuk ke sini dari rumah dia. Tolak duit minyak ajer....lebih kurang harga nya...hmmmmm Apa nak buat...takda rezeki aku nak jejak lagi ke sini. Yang penting.....tempat ini sangat best and highly recommended.






gambar di atas plak ialah supermarket yang aku sempat pergi di sana. Just snap randomly. Aku suka gi supermarket kat sana coz banyak choice and really menepati taste aku. Kalau nak beli coklat...bagai nak gila coz macam2 brand ada tetapi kena berhati-hati melihat ingredient nya. Jangan terkejut...coklat di sana sangat murah dan sedapppp!!!










pelbagai jenis coklat di sini...











3 comments:

kasihredha said...

coklat kat sana sedap2kan :)quinge

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan.. singgah la ke blog saya ;)

kasihredha said...

leez
akak baru perasaan...akak salah taip komen diatas tu...yg last tu, akak sendiri pun tak tau apa yg akak taip .