Ads

June 18, 2010

Mana Nak Cari Novel Lagenda Budak Setan ??






Filem ini di adaptasi dari novel Lagenda Budak Setan. Kutipan tiket setakat ini telah mencecah RM3.5 juta. Satu pencapaian yang amat membanggakan. Ia mendapat maklum balas positif dari penonton. Filem yang diarahkan oleh Sharad Sharan dan di bintangi oleh Farid Kamil, Lisa Surihani, Que Haidar, Fazur dan ramai lagi.

Sebenarnya aku belum lagi menonton filem ini. Antara sebabnya aku mendapat pelbagai reaksi dari teman-teman yang dah tengok..... yang positif ada...yang negatif pun ada. Ada yang kata boring...ada yang kata besstttt sangat dan ada yang kata taklah se best jika dibandingkan membaca novel itu sendiri. Aku belum lagi membaca novel tu. Kerana sambutan hangat daripada pencinta-pencinta novel terhadap novel ini, maka sebab itulah ia difilemkan. Usaha ini actually dah lama dirancangkan.

Agak-agaknya masih ada lagi tak novel ini di pasaran? Aku rasa nak carilah. Ada tak sesapa boleh bagi info kat aku mana nak cari novel ini. Ada gak aku search kat internet. Katanya akan dipasarkan lagi awal bulan Julai ini. Benar kah itu? Sesapa yang dapat mengesahkan berita ini.....message -message lah kat aku yea.

Atau pun sesapa yang ada 3 novel di bawah ini...boleh bagi aku pinjam baca tak? Serius ni.....itu pun kalau uols tak kisahlah. Aku janji akan pulangkan semula nanti. Actually aku lagi prefer beli sendiri kalau ada dijual di luar sana. Tolong yea kawan-kawan ku semua.



Novel Lagenda Budak Setan (LBS)

Novel Katerina (sambungan LBS)

Novel Kasyah Lagenda Berakhir (sambungan LBS dan Katerina)



___________________________________________



Ringkasan Novel Lagenda Budak Setan - www.ahadiatakashah.org


Membuai jiwa, meruntun perasaan, mengundang ceria segala suka duka terhimpun di sini. adakah senyuman yang tercipta atau airmata kesudahannya? hanya Tuhan yang menentukan segalanya. . . Lebih satu dekad Kasyah mencipta cinta. Dari lelaki yang tak pernah kenal erti kasih sayang. . . dia menjadi pencinta agung. Dia tabah mengharungi apa saja. . . demi sumpahnya mencintai ayu sehingga ke akhir hayat. Setulus manakah agaknya cinta seorang lelaki yang pernah dilabelkan sebagai budak setan kerana kenakalannya di zaman persekolahan? Namun, berjayakah dia menyunting Ayu menjadi permaisurinya? Akan bahagiakah dia? Mampukah dibuktikan pada dunia. . . cinta adalah segala-galanya! Cuma Ayu yang punyai jawapan itu. Dan, Allah sebagai penentu! Dan, siapakah pula Katerina?



4 comments:

inzarin said...

asalnye mmg ada koleksi tiga2 novel tu. tp now tinggal KATERINA je. yg lagi dua dah lama lesap. sobs..

fyi, novel LBS tu kompilasi dari 3 novel - budak setan 1, 2 & 3. klu yg tu saya masih ada simpan. kak leez mau pinjam ke?

Mrs.Sheikh said...

kak leez,
saya punya pun dah ilang :( huwaa... pinjam2 tak pulang balik kot.
rasanya filem tu akan ada smabungan .. sebab ada katerina dan Kasyah Lagenda berakhir.

tgk la kak.. fazura best.

Leez said...

inzarin -

thanks dear bebeh...sebab bg pinjam buku ini...muahhhh!!!

Leez said...

Mrs Sheikh -

ramai pulak yg hilangkan. Sebab novel tu best sgt...tu psal cepat lesap. Ornag berebut2 kan.

Sib baik ada yg bg pinjam.