Ads

June 4, 2010

Family Gathering @ Port Dickson - Part 5



permandangan di pantai Teluk Kemang Port Dickson....






Pagi masa hari nak check-out tu...kami sempat bermandi-mandi di pool lagi. Pagi tu aku dah rasa badan sakit lain macam. Sakit sana sini akibat terjatuh masa naik banana boat semalam. Rasa susah nak bangun pagi...badan sengal. Tidur pun tak cukup...

Then, after check-out adik aku ajak pergi Melaka pulak. Kononnya nak petik buah rambutan kat kampung alya adik ipar aku. So, dengan bangganya kami 3 kereta berkonvoi ke Masjid Tanah ikut jalan belakang Port Dickson tu. Hanya 65km dah sampai ke Masjid Tanah. Jalan pun tak banyak kereta.....ikut jalan kampung.

Dalam perjalanan tu dok tengok pokok rambutan punyalah banyak tetapi buahnya tak merah lagi. Baru berbuah kecik ajer. Mungkin lagi sebulan lebih merah lah tu. Ayooooo...buat penat ajer. Udah lah aku mengantuk di sepanjang perjalanan. Akhirnya kami melepak kat pantai Pengkalan Balak. Ketika itu jam menunjukkan pukul 2.30 petang.

Angin pantai bertiup kuat masa ni. So, kami lepak kat gerai makan tepi pantai tu. Sambil order ABC, laksa, goreng pisang, cucur udang dan karipap. Syokk gak makan tepi pantai sambil lepak-lepak. Laksa kat sini sedap meletop..dah mcm kat Penang plak yea...padahal kat Melaka tu..huhuhu.


melepak sambil tunggu makanan sampai
tu dia...laksa penang dah mai...sedap meletop........

makan mcm ni pun dah cukup kenyang bagi kami...murah pulak tu.....

aku bersama mamaku....huhuhu

si kecik tu first time berjalan jauh.......sib baik dia baik tak buat perangai...good boy

permandangan di pantai Pengkalan Balak...



Masa balik KL aku ikut jalan Highway PLUS turun di Alor Gajah. Sepanjang perjalanan aku mengantuk sangat-sangat.....bukan main2 punya ngantuk. Kami ni berkonvoi...so, takkan aku nak berhenti kot. So, teruskan jugak perjalanan. Sampai ajer rumah, aku terus masuk bilik terbongkang atas katil...memang tak leh nak tahan lagi. Tak pernah2 aku jadi begini....aduhhhh!!!!




No comments: