Ads

January 6, 2009

Day 1 - Part II Trip to National Park, Pahang : 29th-31st Dec 2008


After lunch, we headed to Mutiara Taman Negara. We had to cross the river by boat with RM1 per person. Keadaan sungai agak keroh dan sedikit bergelora kerana ketika tu cuaca tidak mengizinkan dengan hujan renyai-renyai. Kami difahamkan taman negara di tutup pada hari tersebut kerana trek licin dan lecak. Agak merbahaya untuk jungle trekking.

Aktiviti diteruskan dgn jalan-jalan this area. Ada pelbagai jenis bilik chalet dengan pelbagai harga yg berlainan. Sungguh cantik kehijauan pokok-pokok dan rumput di sekeliling kawasan ini. Nyaman dan sungguh mendamaikan.




bergambar sebelum turun untuk naik boat

entry point....
restoran terapung...kelihatan air sungai agak keroh kerana hujan



dalam bot untuk ke mutiara taman negara
boat river crossing
after crossing the river......this is national park area
welcome to mutiara taman negara



Mutiara Taman Negara merupakan satu-satunya resort yang terletak dalam kawasan Taman Negara. Resort di sini tidak dibenarkan untuk pembangunan dengan menebang pokok-pokok di sekeliling sebagai memelihara hutan yang ada. Kawasan ini agak luas dengan pelbagai jenis chalet dengan dikelilingi oleh kehijauan pokok-pokok yang sudah wujud beratus tahun dulu. Amat cantik sekali. Suasana sunyi dan mendamaikan. Tetapi agaknya jika waktu malam...pasti ia begitu menyeramkan.





ini adalah rumah banglo.....
cantik kan.... i like it






aksi lompat yg sungguh lawak...hehehe

muka-muka yang menggerunkan...muahahaha





We took dinner at Rainforest Resort which is included in the package. They served Nasi Goreng USA, sayur kailan, ice-cream, fruit juice and fruits. After dinner, we just rest in the room and spent time with playing UNO. Nothing much activity for today. Wait for the next day....full with activities such as jungle trekking, canopy walkway and rapid shooting. Very interesting!!!!!


lya...liz...nor
daniel...izuan...idham
fried rice....
ice-cream yg cedapp
licin gitu....selepas dilanggar tsunami


1 comment:

gadhogadho said...

hello!!!... mana gambor2 binatang liar? kalo setakat gambar buat bentuk bintang pakai jari.. kat kpg pandan pun boleh... opsss!!! hehehe...

yg dtg sekali masa trip org hilang kat tanah abang tu.. biarlah rahsia.. hahaha!