Ads

December 31, 2014

Day 4 : Bali Honeymoon Trip 2014 - Kuta Beach & Back to KL

Salam semua.
Sambung lagi kita di hari terakhir percutian kami di Bali. Flight kami balik KL jam 7.30 malam. So, kami ada masa lagi untuk jalan-jalan di sekitar Kuta. Niat di hati nak pergi ke pantai belah Tanjung Benua sana tapi risau pulak kalau traffic jem masa nak balik tu. Tak pasal-pasal kena tinggal flight nanti. Untuk kali ni memang takda satu pun aktiviti di pantai. Bukan tak nak pergi tapi memang takda masa. InsyaAllah kalau ada rezeki kami ke Bali lagi nanti nak try stay hotel tepi pantai dan nak habiskan masa dengan aktiviti air seperti white water rafting dan macam2 lagi.

Ok sambung lagi.
Pagi tu kami keluar bilik lambat skit. Pukul 10 pagi baru nak breakfast huhuhu. Lepas breakfast niat di hati nak jalan-jalan naik motor ronda Kuta sebab kami nak cari tempat massage. Entah camana owner motor tempat kami sewa motor tu kata kat kedai dia pun boleh buat massage. Ooooo kat belah belakang tak nampak pulak. Kami sempat massage kaki ajer. Nak massage badan takut tak sempat plak sebab jam 12 tengahari kami dah nak check-out. Setengah jam jugak kami massage kaki.

Then balik hotel mengemas apa yg patut. Masa ni Pak Yadi dah menunggu kami di lobi. Next kami nak melepak di pantai Kuta pulak. Dah nak balik baru ada kesempatan ke sini.

kami massage kaki di sini

check out time......jom posing dulu sebelum balik.

lobi hotel

bye Hotel Ozz......

Destinasi seterusnya ialah ke Pantai Kuta. Pak Yadi turunkan kami di tepi pantai dan kami jalan-jalan sendiri di sini. Aduhhh...cuacanya panas giler. Tak boleh tahan dengan cuaca macam ni. Panas pantai ni berbeza dengan panas lembap. Posing kejap di tepi pantai......kami cari tempat teduh untuk membasahkan tekak pulak. Baru aku perasan banyak jugak gerai makanan muslim di tepi pantai ni berbanding dulu. Kalau dulu...jangan haraplah.

En Bos belikan air kelapa muda. Sambil minum kami memerhatikan telatah pelancong di sini. Ada yg sedang makan....ada yg sedang menjemurkan badan....ada yg sedang ulit di massage oleh warga Bali....ada yg sedang menikmati permandangan pantai yg berwarna kebiru-biruan ini dan ada juga yg sedang bermandi-manda di pantai. Tidak lupa juga ada yg sedang surfing di sini.

ramai sungguh pelancong di Pantai Kuta

habislah cair make-up ahkak.

En Bos sedang perhatikan sapa tu yea.......

gigih mengambil gambar walaupun di bawah matahari yg sangat terik.

terima kasih suamiku....belikan air kelapa. Sedang leka minum tetiba aku ternampak sesuatu.......alamakkkk!!!

Cadburry Guling lah uolsssss......loya tekak hoi!!! Sebelah tu kedai satay muslim plak tu.

Pelancong mat salleh sedang di urut oleh orang Bali ni.....

nak sewa papan surfing pun boleh. Jomlah kita balik. Tak tahan panas sangat kat sini.

singgah di gerai Nasi Pecel Bu Tinuk untuk beli kuah pecal nak bawak balik KL. Tapi dah habis lah uolsss. Rupanya kena order sehari awal terlebih dahulu. Gerai ni lokasinya di kawasan Kuta jugak. Pak Yadi hantarkan kami di sini.

Mengancam tengok makanan di sini...tapi ketika ini kami masih kenyang lagi. Ambik bau ajer hehehe

Banyak masa lagi. Pak Yadi bawa kami ke Lippo Mall yang dah setahun di buka. Okay jom kita ronda2 kat tempat sejuk.

Sebenarnya niat dihati nak cari kedai ini. Jom kita tengok apa yg menarik. Ada discount 70% tapi tinggal size besar dan kecil sahaja. Size M memang sold out. After discount dapat harga RM90 sahaja uolsss. Harga sebenar ialah RM300. My bro kirim dan plastik pada tangan En Bos tu dia punya. Kempunan En Bos nak memiliki tshirt Polo Ralph Lauren. Takpa.....ada rezeki kita beli kat Jakarta plak yea.

Perut kami dah berbunyi meminta makanan. Pak Yadi rekemen kami makan di sini. Apa istimewanya makanan di sini yea??? Jom kita tengok

Tu tengok menu di atas. Abaikan model tudung putih tu yea.

Kami order ayam presto bakar dan ayam presto goreng sambal. Istimewanya makanan di sini ialah tulang ayam boleh dikunyah hingga lumat dan terus ditelan. Mula2 aku tak percaya. Tapi bila aku try kunyah....betullah. Macam makan keropok plak hehehe. Tapi isi ayam dah hilang aroma dan juicenya. Sebabnya....ayam tu dimasukkan ke dalam pressure cooker.

Tengok tu......licin selicinnya.

Singgah nak beli Murtabak Terang Bulan...tapi sedih belum dibuka. Ingatkan nak bawak balik KL.

Ada masa lagi. Jom kita singgah Krishna lagi. Aku nak borong kacang disco lagi. Tak menyesal beli...sebab kacang ni sangat sedap uolssss.

dah pun sampai di airport.

Kami ambil bagasi 25 kg dan alhamdulillah ngam2 ajer berat beg kami. Rupa-rupanya tak ada butik Polo dalam airport baru ni. Kalau airport lama dulu memang ada. Memang takda rezeki En Bos membeli baju Polo di sini. Uwakkkkkkk.

I'm having fun at Bali. Percutian yang best dan kenangan manis kami suami isteri. Alhamdulillah rezeki kami berdua sampai ke sini. Tak sabar nak terbang lagi ke destinasi lain pulak. InsyaAllah pertengahan Jan 2015 ini.

Sekian sahaja journal percutian kami di Bali. Rasa tak puas bercuti di sini. Ada rezeki kami nak datang lagi. Tak kisah lah walaupun yg ke 100 kali pun kami nak datang lagi. Bali is the best.

p/s - menghitung hari.....

Unknown said...

Syoknya pergi Bali.. Makanan pun nampak sedap menyelerakan..

Leez M. Saaid said...

Siti Zawiyah,

I love Indonesian food. Pak Yadi yg tolong rekemen makanan sedpa di sana.

Farikica said...

Haha..kat bali mmg merata2 ada cadbury tu.. dulu kt blkng hotel saya ada ternmpk sekor.. masa tu dok candi dasa.. outskirt sket...