Ads

November 4, 2009

Marisa Yong Tau Fu Sup @ Klang



Promosi...promosi...promosi...
Last week i dapat jemputan makan from my cousin, Maheran dan hubbynya Isa kerana pembukaan gerai kedua kepunyaan mereka yang terletak di Klang. Sampai pun dah terlambat coz ada jemputan lain di KL. Pastu lari jap ke Klang bersama my mum.

Gerai ini terletak di Bandar Botanic, Klang. Betul-betul berhadapan dengan Jaya Jusco Bukit Tinggi Klang. Ada kawasan lot kedai yang baru di buka. Di tengah-tengah lot kedai tu ada dibuka food court yang dinamakan Botanic Cafe. Buka dari pagi hingga ke petang. Ada beberapa gerai lain juga dengan pelbagai jenis makanan.

Di kedai my cousin ni, makanan utama yang dijual ialah Yong Tau Fu Sup. Selain daripada tu ada dijual Nasi Ayam dan makanan order bergoreng. Kalau nak tengok menu ada pada gambar di bawah. Jujur cakap, makanan di gerainya ni memang sedap dan terangkat. Bukan saja nak puji tetapi memang betul sedap. If tak sedap, takkan lah dia boleh buka lagi satu gerai. Business bagus why not kita kembangkan lagi perniagaan. Gerai pertamanya terletak di simpang empat Teluk Pulai, Klang. Masih lagi beroperasi dan sekarang ini gerai tu dijaga oleh adiknya, Ina.


taukeh kedai... abang Isa dan Kak Maheran.....my cousin
hiasan di bahagian depan

menu yang ada



Jika sesiapa hendak mencuba makanan di gerai my cousin ni, bolehlah pergi ke alamat di bawah ini :
Gerai Pertama
Marisa Yong Tau Fu Sup (berhadapan Jaya Jusco Bukit Tinggi)
Botanic Cafe,
Bandar Botanic, Klang

Gerai Kedua
Marisa Yong Tau Fu Sup
Simpang Empat
Teluk Pulai, Klang


Keistimewaan Yong Tau Fu Sup di sini ialah yong tau fu tersebut dimakan bersup dan dicicah dengan sambalnya. Memang sedap dan meletup!!!. Nasi ayam dan makanan bergoreng yang lain pun memang terangkatlah. Memang tak rugi anda mencubanya espcially for those yang tinggal di area Klang. Selamat Mencuba!!!
I sempat cari kat google tentang gerai my cousin ni. Cuba baca di link ini. Ada yang cerita tentang kesedapan yong tau fu sup di sini. Ini di gerai pertama di Teluk Pulai.

Kak Maheran, Mak Besar, my mum and Ina

3 comments:

MaksuHakim said...

maksu suka yong tau fu dgn steamboat kak leez...jom jom jom jom

Leez said...

Maksu - Jom...jom...kak leez pun suka...kita gi after kak leez balik yea.

Unknown said...

boleh bagi alamat tak??sbb nk search google map la