Ads

January 14, 2015

My Next Trip - Preparation Done



Salam semua.
Untuk entry kali ini nak share berkenaan persiapan aku untuk trip akan datang ini. Semuanya beres dah siap. Tinggal tunggu hari ni berangkat ajer. Kenapa agaknya aku sangat teruja dengan trip? Sebab i've been waiting for it more than 6 months you know. Kami beli flight ticket ini 6 bulan yang lepas...enam bulan lebih macam tu. So, pelan-pelan kami buat itinerary dari hari pertama hingga hari akhir. Bukan benda mudah sebab kali pertama kami jejak tempat ini. So, kena tahu nak berhenti di mana dan kena plan masa lagi. Boleh dikatakan setiap kali masa lapang kami berdua akan sit down and berbincang tentang tempat2 menarik yang kami akan pergi dan yang mana tak perlu pergi.

Pejam celik pejam celik kejap ajer masa berlalu. Lagi beberapa hari jer kami nak berangkat. Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan mengikut itinerary yang dirancang. Persediaan mental dan fizikal sebab percutiaan ini banyak berjalan dan bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain. Bukan itu sahaja kami juga membawa bekalan makanan segera untuk makan minum di sana. Kami tak nak buang masa mencari restoran halal di sana dan lebih baik masak ajer. Mudah, murah dan jimat duit.

Jom tengok apa persediaan yang telah dibuat. 

Contoh itinerary ajer....bukan itinerary sebenar tau. Aku bukan pergi Milan or Venice...hehehe Aku dan En Bos dah siapkan dan everything done...alhamdulillah. 


Ini benda penting...passport. Dah siap masuk dalam luggage.

 duit ringgit makin lemah. Memang sangat tension uolsss. Kami dah siap tukar duit di Ampang Park.....the best rate we get. Gambar hiasan ni yea...

Baju dan jacket dah siap pilih yang mana nak bawa. Cuma nak susun ajer......pelan2 aku buat nanti. Gambar hiasan

Brg2 instant food aku dah siap beli. Cuma tinggal nak pack ajer. Gambar hiasan ni uolsss. Beratnyaa....yalah untuk 2 orang punya stok seminggu.

tikkk tokkk...tunggu masa nak terbang ajer. Doakan kami selamat pergi dan kembali. Tunggu aku update dalam blog tentang percutian ini.

Kepada pembaca yang ingin mengikuti my travelogue boleh follow kat Instagram. Aku akan update dari masa ke semasa. Tungguuuu.

Instagram - syarlizsaaid. 


p/s - percutian hujung tahun ni dah ada dalam kepala.




8 comments:

Nina Hamdan said...

Have a safe journey kak!

syieda said...

Wah venice!!!!!!! Mmg my fave place. Ni antara tempat nak repeat sbb terjadi suka. Happy holiday uols. Ambik gambar banyakkkkkkkkkkk-banyakkkkkkkk tau.

Watie Rose said...

wah kelas akak..
semoga selamat pegi dan balik kak..
rindu akak 200% :)

Azian Elias said...

wahhh!!! best nya tu... untung lah Hubby pun suka travel. enjoy yr time dear..


berkenaan Kashmir tu, just go without me pun ok.. i will arrange for u.. pergi berdua pun boleh.. just budget tu tinggi sikit kalau pegi reramai... if not, pegi berempat.. means like 2 couples... ok gak..

Jari Manis said...

Leezzzzzzzzz! Wah...daebak percutian awal tahun..JM doakan leez dan en bos enjoy your holiday di sana dan selamat pergi da kembali

psst : i'm already follow your insta :-)

che'Burn@che'Qis said...

EHH Koklih ngan Abe Sopi nak pegi mana tu??? Tak ajak ponggg...

finizaini said...

selamat pegi dan selamat pulang nye leez..ku tunggu update dr muuuuu

Engku Artini said...

Wah bestnya.. enjoy n hv a safe jorney