Ads

April 24, 2014

My Wedding - Majlis Resepsi Part 2


Salam semua.
Harap semua sihat walafiat. Untuk entry kali ni aku nak share pulak majlis resepsi semasa sessi perarakan dan persandingan. My beloved nephews and niece menjadi flower girl and boys...hehehe comel giler. Gigih mak dan pak masing2 mencari baju2 meletops untuk anak masing-masing. Excitednya mak ayah mereka mengalahkan pengantin tuuuu. Beli baju pun di oversea uolss. Memang comel2 belaka dan segak tengok kesemua anak buah aku melaram dengan tuxedo dan dress. Cuma anak buah yg paling kecil tak join sebab baby lagi masih dalam stroller masa tu. 

Perasaan aku ketika sessi perarakan??? Fuhhh...berdebar-debar uolss. Menggigil kepala lutut saat kami masuk ke dalam dewan. Bila kami sampai jer di dewan hingga ke pintu gerbang...maka kompang dialunkan. Masa ni aku ok lagi. Tapiiiiii.........bila lagu "Sedetik Lebih" dilaungkan untuk sessi perarasakan seterusnya hingga ke pelamin ...aku rasa nevessss. Sebabnyaaa.....tetamu sangat ramai dan masing-masing dengan camera untuk merakamkan detik indah ini. Aku sempat cuit tangan suami...Ya Allah ramainyaa.....macam artis plak kita ni dear. Siap ada yang panggil nama kami....aku cuma sempat menjeling tersenyum. Perasaan aku ketika itu...HAPPY SANGAT2....NERVES....TERHARU....TERKEJUT....MENGGIGIL....Aku lihat para tetamu yang hadir tersenyum puas seakan-akan merestui perkahwinan kami ini. Syukur alhamdulillah. Hinggakan ada teman yg bisik ke telingaku.....dia kata tak pernah seumur hidup dia melihat perkahwinan yang meriah ini sehinggakan tetamu sanggup menunggu di tepi green carpet tak sabar nak tengok pengantin berarak. Tu pasal lah pengantin pun menggigil tengok orang ramai dalam dewan. Nasib baiklah dewan ni besar so.....taklah crowded sangat dan tetamu pun selesa. 

Rombongan pihak keluarga pengantin lelaki yang terdiri daripada saudara mara my husband datang dengan sebuah bas dari Besut Terengganu. Terima kasih banyak2 datang KL memeriahkan majlis kami ini. 


dress yang aku pakai semasa persandingan

kasut perkahwinan

saat aku dimake-up kan oleh Kak Sai. 

husband ku kata dah macam muka minah arab masa ni....hasil sentuhan Kak Sai





nampak natural....tak heavy sangat make-up nya



berdebar masa ni.....aku asik tengok jam...menantikan jam 1.30 tengahari

Kak Sai melakukan final touch up 

mengabadikan kenangan bersama Kak Sai

saat kami sampai di dewan

anak buah aku dah siap menantikan mak sedara nya sampai hehehe....comelkannnn

para penari memulakan langkah di depan

tengoklah muka menggigil aku saat lagu "Sedetik Lebih" dimainkan.....



tengoklah gelagat tetamu yang hadir. Masing2 dengan hp...camera dan tab ....tidak melepaskna peluang merakamkan foto saat kami berarak ke pelamin



penat senyum hehehe.....















Okay takat ni ajer. Next entry aku citer pasal kejutan cake untuk pengantin. Satu lagi kejutan....saat indah ini juga dirakamkan oleh TV3 utk salah satu slot di tv...bertambah menggigil kepala lutut masa ni uolsss. Aku tak tahu apa2.....tetiba ada kejutan.


p/s - terima kasih banyak kepada Epul dari Senitra Vision....





7 comments:

Anum said...

CANTIKNYA MAKE UP
TAHNIAH2

intanfirdaus247 said...

tahniah,,cantik! semoga bahagia hingga ke jannah..amin

NeenaAnuar said...

yeay! makeup artist majlis kawin kite sama.. makeup kak sai memang melatops kan! bayar mahal pun puas hati.. hehe..

Rozita said...

memang cantik la mekap leez...sekali imbas macam liza abdullah pelakon drama pun ada. Kelazzzzzz uuu..!
Tahniah...happy for you

mekjah said...

Tahniah kak leez...moga bahagia hingga ke syurga...

Anonymous said...

akak leez, lawanya akak! sweet seri pengantin. tahniah yer. semoga bahagia sampai syurga...

Maya Dhira said...

cantek sis =)