Ads

December 4, 2012

Day 3 - Staff Day Trip to Kuala Terengganu

Salam semua.
Entah bila lah nak habis entry terengganu ni....sebabnya banyak sangat. Aku berada di sana sampai 5 hari...jadi ceritanya pun banyak nak ditayangkan di sini. So, aku cut short ajer lah. Aku tunjukkan mana yang penting ajer. Ada lagi satu percutian aku yg belum tunjuk lagi. Kena habiskan cerita terengganu dulu kay.

Hari ke 3 aku di bumi Kuala Terengganu. Pagi selepas breakfast kami bertiga bergerak ke Masjid Kristal, Tamam Tamadun Islam untuk sesi lawatan. Pagi tu kami juga dijamukan dengan hidangan sarapan pagi yang ditaja oleh TTI. Katanya nasi dagang di sini sangat sedap. So, aku sajer nak rasa jugak walaupun dah kenyang masa ni. Hmmm.....tetapi tak leh lawan nasi dagang di Hotel Tanjung Vista. Masa ni teman-teman pejabat aku yg menaiki bas dah sampai. Maka bermulalah staff day kami hari pertama di Kuala Terenngganu. Okay...masa utk berjimba pulak. Sebelum ni 2 hari masa utk bekerja.

Lawatan kami di Taman Tamadun Islam merangkumi lawatan ke Masjid Kristal, menaiki cruise dan melawat monumen masjid terkenal di seluruh dunia. Semuanya ditaja oleh Taman Tamadun Islam. Terima kasih banyak-banyak.

cuaca mendung ketika ini...seperti nak hujan ajer

hidangan sarapan kami ditaja oleh TTI...makan mengadap laut.

sebaik sampai....aku terus merasa nasi dagang yg sedap diperkatakan....hmmmm biasa2 ajer sebenarnya

cantik juga panorama di sini semasa nak naik cruise menyusuri lautan di sepanjang bandar KT

tu dia dah nampak masjid Kristal sayup- sayup di hujung sana

cantik dan menakjubkan

ketika berada di dalam cruise......okay pengalaman yg seronok

bersama teman baik...Kak Rosecun yg sentiasa cun huhuhuhu

sebaik habis turun dari cruise...kami bersiap untuk melawat monumen masjid pulak

naik tram semasa lawatan ke monumen....penat jugak kalau nak jalan kaki...sebab agak besar tempat ni

lupalah masjid di mana ni....rasanya masjid di Brunei....

monumen Taj Mahal

masa ni hampir nak hujan lebat......kami stuck di dalam studio monumen masjidil haram...hujan turun selebat-lebatnya

kami bergambar beramai2

tengahari balik semula ke hotel untuk berehat. Then jam 3.30 petang kami bergerak pula ke pantai Hotel Primula utk acara telematch.....oren gitiewwww

group aku utk telematch...hahahaha tetiba aku tgk aku yg terlebih semangat kesukanan.....tapi tetap kalah hahahah...baru selesai acara bowling buah kelapa

acara terompah gergasi...aku tak masuk

here we are............................telematch

malam after maghrib pulak....acara bbq dinner dan pertandingan karaoke

tema kami malam tu ialah "Batik Glamour"

bersama teman2 di meja aku

salah seornag peserta karaoke Deel Anjer....hahahahah drag hoiiii

bersama Deel anjer yg sangat sporting.....seksi you auwwwww

ok sekian sahaja acara utk hari pertama staff day kami. Nanti aku sambung pulak utk acara hari kedua hokayyy. Jumpa lagi...tata titi tutu..................

p/s - menghitung hari ...huhuhuhu

Anum said...

best kan join xtvt macam nie

The Singing Pilot said...

Ape2 pun deel anja tetap menutup aurat hahahaha

zila@akulovetravel said...

kak ros cun mmg cun dan meletopzz..hehehe. Wahh..ada org nak lawan ke cunan kak ros..deel anja gitu..auwwzz..

Leez M. Saaid said...

anum - mmg best....sesekali merelaxkan minda

thesingingpilot - hahaha deel anjer walaupun seksi masih menutup aurat kannnn....tapi kainnya jarang hahahaha

zila - deel anjer paling cun dna meletopsssss di opis kami. Pengganti datuk ct ahaksss