Ads

October 5, 2012

Mengidam Nasi Arab !!!!



Ayohhhh tengok tajuk seram tak?
Hahahah...bukan mengidam orang mengandung hokayyyy.
Sebenarnya...saya mengidam nak makan nasi arab mandy dan chicken grilled. Tetapi saya tersangalahhhh sedihnya. Sebabbbbbbbbbbbbbb....restoran itiewwww dah tutup atas arahan MPAJ yang bengonggg itiewww. Kenapa diarahkan tutup? Sebab katanya takda lesen. Aduhhhhh!!!
Inilah dia diskriminasi terhadap peniaga-peniaga asing. Ehhhh!!! tetiba plak aku sokong dorang ni apahal??
Heheheh...takda lah. Bukan aku sokong dorang pun....tapi aku tak suka cara MPAJ yang kononnya ikut undang-undang yang betul. Cuba kalau peniaga-peniaga ni jolok duit bayar kat depa.......confirm korang tidak akan diganggu hokay!!! Dushhh sekali!!!

Aku memang dah jatuh cinta dengan nasi arab mandy di kedai arab ini. Namanya Khimad Hadramaout yang terletak di Mentara Food Court,  Tiara Condo Dagang Avenue Ampang. Sekarang dah tak leh makan nasi arab kesukaan ku itiewww...uwakkkkkk. Kesedapan nasi arab di sini tak leh lawan Al-Rawsha, Saba' dan Hadramout yang kat Chulan Square tu. Itu ikut tekak akulah. Satu lagi....harganya reasonable dan portion nya taklah banyak sangat...just nice utk seorang makan. Nasinya panjang-panjang dan sangat sedap. Ayam grill tu disalut dengan rempah ratus yg mabeles. Cayalah cakap mak!!!



 Auummmmm sedapnyaaaa.

Tengoklah nasi tu......dan tengoklah ayam tu. Aduhhh laparnyaaaa ahkak!!!


ok sekian cerita pasal makan. Hidup tanpa makan pun tak bestkan. Asik jalan tanpa makan pun lagi tak best. ok babaiiii!!!


p/s - percayalah...saya rindu kamu. Tapi saya ego!!!




10 comments:

Anonymous said...

Leez,
Boleh cuba makan nasi mendy di al-diafah restaurant yg terletak di seri petaling, sedaaaap...

K. Lin

Nieda said...

pun suka nasi arab juga

Rozita said...

Biasa makan khabsah chicken saba'. Tu pun dah cukup sedap rasanya, kalau dpt mkn yg dlm gambar tu, mesti lagi sedappp...

zila@akulovetravel said...

fuhhh..terliur tgk ayam tu!!!

Alin Marlini said...

igt saba' lagi sedap...ada lagi sedap kak...

Leez M. Saaid said...


K.Lin -

wow mcm menarik ajer. Ok nanti saya cuba :)

Leez M. Saaid said...


Nieda -

samalah kita...suka nasi arab. Shedapppp.

Leez M. Saaid said...


Rozita -

cubalah yg ada chicken grilled plak. Chicken kabsah saya dah bosan.

Leez M. Saaid said...


Zila,

Mmg sedap sgt ayam tu....menjilat jari.

Leez M. Saaid said...


Alin,

Mmg byk restoran yg buka mcm cendawan tumbuh skrg ni...cuma kita tak tau sedap ke tak. Kena cuba dulu baru sedap...