Ads

May 12, 2011

UK Trip : Abington Park, Northampton


Sambung lagi kisah di UK.


Bila aku tengok semula gambar-gambar aku di London ni....sebak ada dan gembira pun ada. Gembiranya sebab banyak kenangan manis di sini....aku berkelana di negara orang sampai berminggu-minggu. Dapat shopping dan beristirehat sekali. Yang sebaknya pulak ialah disebabkan trip ke London ini aku bermasalah dengan my sayang. Trip ke London menjadi punca segala-galanya. Entahlah sedih aku nak bercerita pasal benda ni lagi....dah nasib aku macam ni....selalu berkorban diri sendiri untuk tersayang tetapi aku yang kecewa akhirnya. Aku memang sedih sangat bila tengok balik gambar-gambar ni. Takpalah bukan rezeki aku.


Permandangan ini di ambil di Abington Park di Northampton. Dari London ke Norhampton mengambil masa sejam setengah naik kereta. Aku memang stay di sini...umah kawan aku. Masa kawan aku offerkan diri nak bawak aku ke lake and park...punyalah excited. Punyalah semangat bawak roti nak bagi itik-itik dalam lake tu makan. Sekali sampai sana.....bersepah-sepah roti. Itik-itik ni dah muak makan roti kot....ramai sangat yang sedekah roti hehehe. Apalagi aku just tinggalkan ajer roti tu kat tepi tasik.


Masa ni waktu petang...ramai gak yang bawak family jalan-jalan di kawasan park ini. Kawan aku kata....kalau summer season mcm pesta kat sini. Nak tau kenapa? Sebab masa ni lah mat saleh dan minah saleh nak menjemur badan dorang. Ada yang tak pakai baju uolssss....ramai gak yang ambil kesempatan sekodeng...hehehe notty awak eh...hepppp!!!!









walaupun matahari menegak masa ni tetapi suhunya tetap sejuk uolsss.....kena pakai sweater gak.


nampak tak itik2 yg kat belakang aku tu.......dia dah kenyang lah


nampak tak serpihan2 roti dalam tasik tu yg bersepah2.....itik tu buat tak tau ajer


pokok2 masih togel belum berdaun lagi...end of winter season





park di sini bersih dan sebab itu ramai yg berjemur atas rumput ni....











spring season dah nak tiba....so ada pokok yg dah mula mengeluarkan bunga...








kalau summer season...kat sinilah mat salleh ramai menjemurkan diri......




cantik tempat ini.....






ok nak balik dah....kejap ajer aku melepak di sini...sebabnya tak tahan sejuk uolsss....angin yg membuatkan cuaca sejuk. Next entry aku buat pasal pengalaman aku bersantai di kawasan country side....





2 comments:

Azian Elias said...

Sabar je lah Leez..

Best nya.. Rasa macam akak lak kat sana.

so cantikkk

Leez M. Saaid said...

kak yan -

bila nak ke sana plak kak?
tak jemu tgk permandangan indah kat sana...