Ads

May 29, 2009

Day 2 : Holiday to Bali - Denpasar & Kuta


Dalam perjalanan pulang ke Kuta, kami singgah sebentar untuk mengambil gambar di Monument Perjuangan Rakyat Bali. Agak ramai di sini kerana hari minggu dan ramai orang Bali melepak di sini. Kawasan riadah di hujung minggu.

Sepatutnya kami terus ke Pantai Sanur. Akan tetapi jalannya ditutup kerana ramai orang berlibur di pantai. Kebetulan hari minggu dan ramai locals bawa family berlibur di sana. So, kami tukar acara ke Denpasar pula. Pak Isme bawa kami ke kedai jual kain. Macam kat Jalan TAR jugalah. Hari minggu banyak kedai yang tutup tapi ada juga beberapa kedai yang buka. I sempat capai kain silk batik dan kain ela. Harga mahal sikit lah berbanding kat Jakarta dan Bandung. Tapi sebab cantik punya pasal, I beli aje.

Monument Perjuangan Rakyat Bali


I like this photo....thanks Pak Isme for snapping this photo
kat kedai kain
kain kebaya di Denpasar


Kemudian kami sampai di Kuta dan menuju ke Discovery Mall. Sempat membeli kasut di sini sebab ada discount. My bro and wife melihat-lihat butik baju Polo. Kat Kuta ini melambak-lambak butik Polo tetapi harganya mahal sedikit berbanding di Jakarta.
Kami took dinner at Pizza Hut. Order spaghetti and pizza. Bestlah pizza kat sini…makanannya so varities. Kami dah penat sangat masa ni. Bila keluar aje dari Discovery Mall hujan turun dengan lebatnya. Pak Isme terus hantar kami ke hotel. Sampai aje hotel aduhh black out pulak. Udah ler hujan lebat. So barang-barang kami tu tidak dibawa masuk ke hotel. Tunggu esok aja deh.


at Pizza Hut restaurant, Discovery Mall Kuta

Pizza Hut yang sangat sedap....
at Discovery Mall, Kuta

1 comment:

Bali Hotel said...

Travel into the paradise island of Bali and get special rates for some recommended Bali hotels, tours and travel package. There are many collections of great hotels in Bali including luxurious Bali villas at discount rates.