Ads

November 6, 2014

Peristiwa 31 Oktober 2014


Salam semua.
Sekejap jer dah masuk bulan November dan Tahun Baru Muharam. Cepat sungguh masa berlalu. Lagi 2 bulan kita akan mengakhiri tahun 2014. Usia kita pun akan berganjak ke satu lagi angka. Macamana pula dengan amalan kita dengan Allah? Sama ada kita masih ada di muka bumi ini di tahun 2015...hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

Kenapa tajuk aku macam tu?
Sehari sebelum tarikh 31 Oktober aku dengan En Bos dan mama ku akhirnya dapat renew pasport yang dah beberapa bulan expired. Kebetulan pulak expired sama date dgn En Bos. Memang kami tak ke mana few months ago. Relax dulu lah sebab bulan Nov baru kami plan nak travel. Pada mulanya pening nak gi Imigresen Office yang mana satu? Satu lagi...sebab masa tu hari aku bekerja...tak nak take time too long. Akhirnya kami decide nak gi kat Wangsa Maju. Within one hour paspord kami dah siap. Sebabnya.....pakai kaunter khas untuk senior citizen....hehehe. Ada hikmah bawa mama sekali. Anak2 pun dapat satu kaunter sekali. 

Yahoo dah ada paspord dah boleh fly to overseas. Next week kami akan honeymoon sekali lagi (entah berapa kali honeymon daaaa....). Sebelum ni honeymoon dalam negara aje. Ni baru nak honeymoon kat oversea kali kedua. Excited giler wohhhh. Walaupun tak gi jauh mana. Dalam Asean country ajer. Lepas trip ini akan ada lagi trip kami utk tahun depan. Perjalanan kami sudah bermula. Tungguuuuu. 
Follow my ig @syarlizsaaid
#syarlizsaupitravelogue

 yang lama dan yang baru.

Esoknya kami mendapat berita sedih di atas pemergian datuk aku sebelah my mum. Datuk aku meninggal pada pagi hari Jumaat tarikh 31 Oktober. Arwah meninggal dunia di rumah kami. Selama ni pun memang arwah duduk bersama kami dan my mum yang menjaga dia. Semoga arwah tenang di alam sana dan ditempatkan bersama golongan orang2 beriman. Alfatihah. 

Ramai saudara-mara turun KL untuk sama-sama memberi penghormatan terakhir dan menguruskan pengebumian arwah datuk. Umur arwah ketika meninggal ialah mendekati 100 tahun dan disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang. 


 En Bos sama-sama tolong semasa urusan pengebumian

Alfatihah kepada Haji Rais Bin Parmo

Pada hari yang sama juga ialah hari kelahiran my beloved nephew yang ke 8 tahun. Disebabkan sibuk sangat dengan urusan pengebumian arwah datuk aku hampir terlupa besday anak buah. Esoknya selepas kenduri arwah kami sama-sama potong cake untuk meraikan besday Danish. We love you bebeh. Semoga menjadi anak yang soleh dan berbakti kepada kedua ibubapa.

Beberapa hari sebelum tarikh 31 Oktober....my two beloved nephews were admitted to hospital due to food poisoning jangkitan virus. Kesian tengok kedua beradik ni. Sampai kurus sebab asik mutah dan cirit birit. Alhamdulillah semua dah balik rumah dan sihat sediakala.

 happy birthday to Danish (white shirt). Yang belah kiri tu baru keluar hospital,.....sian dia.

Ok serba sedikit update mengenai peristiwa yang berlaku pada tarikh 31 Oktober. Ohh...lupa ada satu lagi update. Sekarang aku telah pulang ke HQ Office. Ofis baru...tempat baru...suasana baru...dan yang penting ialah bos baru. Good luck to me. Yang lama ialah tetap company yang sama.

p/s - Think positive dan semua tu ada hikmahnya.....

4 comments:

Anum said...

salam takziah atas berita kehilangan
all the best tempat keja baru

travelog siti said...

memang melancong dengan yang tersayang akan jadi lebih menarik

Leez M. Saaid said...

Nurzakiah...

Thanks zakiah...
Bukan tukar keje tapi tukar lokasi ajer...heheh

Leez M. Saaid said...


travelog siti....

yea...pengalaman tahun pertama saya bercuti dgn tersayang