Ads

July 12, 2013

Day 2 : Krabi Trip 2013

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa semua.
Hari ni dah masuk hari ke 3 umat Islam berpuasa dan walaupun keadaan aku tidak berapa sihat...puasa tetap seperti biasa. Ramadhan tahun ini aku dapat rasakan kelainan berbanding tahun2 yang lepas...sebabnya...rahsiaaaa hehehe. Lepas raya plak ada lagi satu oversea trip.....tak sabar rasanya. I'll go to my dream country....cuba teka ke mana?

Ok sambung citer pasal Krabi.
Hari ke 2 kami di bumi Krabi. Pagi tu lebih kurang jam 7.30 pagi kami naik motor bergerak untuk mencari breakfast di sekitar Aonang. Kami beli nasi kerabu dan nasi beriyani...tapau ajer. Balik semula ke hotel dan makan di cafe. Faham2 jerlah kan....makanan di hotel tidak halal. So, kami just amik buah dan air ajer.....sambil menikmati makanan yg dibeli tadi. Sangat berselera....sedap. Maaf gambar takda sebab terlupa hehehe. Ok kami dah kenyang...alhamdulillah.

Lepas makan....tunggu di lobi hotel. Travel agent yg kami tempah semalam kata tunggu di lobi jam 8.30...ada kenderaan akan datang ambil kami. Feel so excited sebab dah lama tak gi pulau bersnorkeling dan menikmati keindahan pantai. Tak ramai tourist mat salleh tapi ramai tourist chinese...i dont know from which country.

laut bergelora dan angin kuat di pantai aonang....ni betul2 depan hotel kami....meriah kan

dah sampai tempat berkumpul.....tourist guide kata jom ikut dia naik speedboat

jom kita naik speedboat.....kami amik package 4 islands iaitu Pranang Cave, Poda Island, Chicken Island dan Tup Island

tu dia speedboat kami...yg no.5. Make sure korang camkan boat yg mana satu sebab byk boat kat situ...kalau tersalah boat susah nanti.

i love korea tetapi berada di Krabi....sajer jer.

orang lain tak pakai life jacket tapi aku pakai tau....bahaya kalau tak pakai. Anything happen tanpa diduga kita tak tau kan. Waduhhh naik boat laju dengan keadaan air laut yg bergelombang bisa buat kita dilambung lambung. Fuhhhh.....sakit peranakan hahaha. Sesapa yg mengandung mmg tak sesuai hokay.

sepanjang naik boat dapat menikmati keindahan pulau-pulau di persekitaran

destinasi pertama kami ialah pranang cave

dah sampai pranang cave.....naik atas bangku pastu berposing...bagaikan juara hehehe

kami teroka pulau ini.....kat sini ialah spot yg paling cantik. Air laut agak deras jugak.....tapi still ada yg mandi di sini.

tetap nak posing hokay.....i feel great with this t-shirt hehehe

tak boleh jadi....kena turun bawah jugak....nak main dengan air laut

can see 2 colours of sea.....blue and turqois

salam dari krabi

kami naik boat semula dan menuju ke pulau seterusnya iaitu Poda Beach.

maaf yea kawan2.....jangan rasa nak muntah yea tengok model yg tak bertauliah ni. Posing konon hahahaha......

persis model pantai hahahah....

wahhh kawan aku ni.....siap terbaring nak amik gambar aku ikut posisi ni.....

pastu dia boleh plak bagi arahan kat aku......pakai kain pario tu ikat kat leher....huhuhuhu baik puan!!!!

cuaca ketika ini panas terik hokay tapi tourist ni boleh plak berjemur.....idok ler teman

sempat rehat bawah pokok bentang tikar dan aku order jagung bakar dan air kelapa....best sangat bersantai mcm ni. Kalau bersantai dengan yg tersayang lagi best kannn huhuhu. Tunggu lepas kawin yeaaa....

next island ialah chicken island....nampak tak gambar di atas...ada rupa mcm chicken....sebab tu dinamakan chicken island. Aktiviti kami seterusnya ialah bersnorkeling.....jommm

masa ni aku tengah bersiap2 nak bersnorkeling. Coral tak best....tapi ikan sangat banyak dan jinak. Kalau aku hulur tangan habis digigitnya tangan mungil aku ni hahaha. Tetap tak leh lawan pulau perhentian huhuhu

lepas snorkeling lebih kurang setengah jam....kami turun di darat untuk makan tengahari. Lupa nak snap pic masa makan. Kami makan buffet uolsss...ada ayam goreng, ayam masak green curry, sayur goreng dan buah2an. Makanan halal di sini. Alhamdulillah kenyang. Then kami disuruh jalan kaki melalui air laut...nampak tak gambar di atas. Kami kena gi pulau diseberang sana iaitu Tub Island dengan merentasi pertemuan 2 ombak yg kuat.....fuuhhhh. terhoyong hayang jugak masa lalu lautan ni.

what i can saya about this place....sangat menakjubkan. Pertemuan 2 ombak daripada 2 pulau.....percikan air laut yg kuat.....habis basah baju.

aku tak mandi pun di sini......bersantai dan berposing ajer

nampak tak pic orang tengah merentasi lautan ini......ada dua ombak bertemu di sini.

duk bersantai sambil menjemurkan badan....fuhhh persis mat salleh

tourist guide kata boat kami tunggu di sebalik pulau tu.....

tub island.....balik naik speedboat dan dihantar terus ke hotel. Sampai hotel kami belasah swimming pool pulak......best sangat. Balik bilik ketiduran sebab kepenatan.

Malam lepas maghrib kami keluar untuk mencari makan malam pulak. Kami nak cuba kedai lain dengan masakan yg berbeza pulak

order ikan siakap 3 rasa....hmmmm kurang menepati citaras aku

sup daging yang sedap.....rasa masam dan pedas

ayam kepak goreng.....depa letak bijan...sedap gak

aku ni memang hantu kerabu mangga.....kami order seafood kerabu mangga

nampak durian.....disebabkan terlalu kenyang kami tak makan durian punnn....just amik bau ajer huhuhu. Total kami makan tadi ialah RM80 termasuk order satu pancake....hmmmm nahal gak.

Oklah habis cerita di hari kedua. Esok sambung cerita di hari ketiga pulak....Harap semua terhibur dengan coretan untuk entry kali ini.

p/s - semoga dipermudahkan urusan kali ini....Insya Allah.

Zura said...

masa akak gi sana tu cuaca elok tak..? kwn ckp masa dia gi low season aritu asek hujan jer..

Anum said...

good tips and pengalaman

Anonymous said...

besttt nyer tgk akak pg krabi....tgh bahagia nampak...hehe

@xiM said...

merembes tengok kerabu tu!!! puasa ya. hahaha

syieda said...

Leez....
Bestnya! !!!

uMMi 3Ds said...

Aslm... Leez, tumpang tanya, u guna kamera apa ye? Sy tgh dok survey nk beli kamera. tengok gambar2 u kt blog ni sumer santek...tu yg minat nk tau u guna kamera per. k, tq

Cik-Anne said...

Krabi pun dalam list Cik-anne...tapi bila tu...x berkesempatan lagi...

Bestnya tgk uols enjoy kat beach...

azyyatiliah.com said...

Santeknya 4 ISLAND ni. Terus masuk dalam list!