Ads

June 6, 2011

Travel Oh Travel !!

Entry kali ini tanpa gambar. Sajer jer mood nak menulis tetiba datang. Malas nak upload gambar. Lagipun aku nak tidur cepat malam ni. Mata dah mengantuk.

Nak citer pasal travel plak. Al-maklum kebanyakan follower aku di sini ialah golongan kaki travel. Thanks to all of you kerana sudi singgah ke blog ini sambil layan membaca travel journal aku yg tak seberapa ini. Bahasa pun tunggang-langgang dan harap u all faham kay. Rasa terharu pun ada sebab aku menerima banyak friend request di Facebook, message di inbox FB dan message di email. Boleh dikatakan hampir setiap hari mesti aku akan terima message. Ada yg bertanya pasal travelling, ada yg nak berkenalan dan ada juga yang drop by a message to say that they love my blog. Thank you very much guys!! Really appreciate it.

Maaf jikalau ada FB request yang aku lambat approve, lambat reply dan ada juga yang aku hampir terlupa nak reply. Kadang-kadang tu aku baca message thru my hp....masa tu tak sempat nak reply. Kononnya nak reply balik rumah malam nanti....terus aku terlupa. Maaf yea semua. Kepada yang bertanyakan soalan pasal travel tu...aku cuba menjawab mana yang ingat dan tahu. Satu lagi kebanyakan soalan yang diterima....jawapannya sudah ada di dalam blog ini. So harap uols dapat rujuk semula pada blog ini dari awal hingga akhir entry berkenaan tempat yang anda nak pergi tu. Bukan apa....kekadang tu aku dah terlupa pasal trip tu. Maklumlah dah 2-3 tahun lepas aku pergi ke tempat tu...so aku memang betul-betul terlupa. Selain tu bila dah byk tempat aku gi.....kekadang tu dah confuse yang mana satu..hehehe. Hope u all faham situasi aku.

Kepada yang nak jumpa aku dan nak kenal dengan aku tu....Insya Allah takda masalah. Just bgtau bila u all free and kita boleh set bila-bila boleh jumpa jika ada kelapangan waktu. Boleh dikatakan ramai jugak my blog readers yang aku dah jumpa setakat ni. So, kita keep in touch kay. Ada juga yang dah rancang banyak kali nak jumpa aku.....tapi hingga ke hari ini tak kesampaian lagi. Takpalah...Insya Allah kita boleh rancang lagi. Kepada yang bagi aku travelling souvenirs tu...terima kasih banyak-banyak...i likeee!!! Next time kita tukar-tukar lagi eh.

Kalau tengok pada comments yang aku terima pada setiap entry memang sedikit hehehe. Tetapi aku percaya yang membaca blog ini kebanyakkannya ialah silent reader yg segan2 nak menegur aku tapi tak segan2 nak membaca blog aku boleh dikatakan setiap hari. Betul tak? hehehe....takpa aku tak kisah. As long as you all happy and sudi singgah sini pun dah okay. Tau tak kenapa aku berkata demikian.....sebabnya aku boleh check melalui statistik di blog ini aku menerima kunjungan lebih daripada 1000 visitors setiap hari. Bagiku...ia satu pencapaian yang aku banggakan. Bilangan visitors makin bertambah dari hari ke hari. Terima kasih banyak2 semua....aku terharu sangat. Maaf jika ada yang aku tak sempat nak kunjung korang punya blog. Bukan tak sudi tetapi aku ni amatlah kekangan waktu. Tapi dalam diam ada gak aku jenguk blog korang...cuma aku tak tinggalkan any comment ajer.

Tujuan aku berblogging bukan untuk menambahkan koleksi visitors seperti sesetengah blogger. Entahlah itu bukan tujuan utama aku. I just wanna share with you guys my travelling experience tu ajer. Ada jugak sikit2 aku selit pasal food, my family and my activities. Sorry kalau ada yang tag aku pasal awards lah and aku tak layan...sorry aku tak minat benda2 tu. Aku tak suka semakkan blog aku dengan benda-benda mcm tu. This blog is purposely for my travelling activities.....hope u guys understand. :p

ok guys....sekian sahaja celoteh aku untuk hari ini. Maaf jika ada yg terguris dengan kata-kata aku. Aku ni jenis suka berterus-terang....harap jgn disimpan di dalam hati kay. Kepada silent readers tu...jangan segan untuk menegur aku...takkisahlah di FB ke...di blog ini ke....aku amat menghargai anda semua. Byeeeeeee....love u all.



p/s - lately ni aku suka menyendiri saja. Kadang-kadang bila kita berada dalam keadaan stress dan down...muhasabah diri itu lebih baik. Allah tahu apa yang ada dalam fikiran dan jiwaku...semoga aku diberi segala kekuatan untuk melalui pelbagai dugaan dan ujian ini. Insya Allah.

9 comments:

pretty said...

bagus blog k.syarliz ni.. tp u dah delete i kt fb uwaaa.... y la?

Norkarzihan said...

as'alaikum kak Syarliz, terasa lak ble disebut silent reader :), hehehe mmg pon kekadang terasa segan lak nk comment. utk hari nih, sye nk comment! Boleh dikata setiap hari saya membelek blog akak. Sgt best n byk info pasal travelling! I like!! nx year trip saya pula ke Vietnam n info dr blog akak pasal vietnam mmg byk membantu!

kasihredha said...

akak je yg tak segan2 meninggalkan komen...cozzz
I like your blog very much...
chayok2 leez

zita said...

hr ni saya pun nk tinggalkan jejak jgk la sbb kak leez dah mention silent reader kan (sbb tperasan diri ni disebut2...heheee). sy mmg suke bace blog akk, sampai sy mengidam nk mkn kt williams sbb tgoda tgk akk n the gang mkn kt situ. nsb baik dpt p mkn kt situ sebelum "meletup"...ngeeee. go go chaiyok ya kak leez, x mo sedih2 ok ;)

Leez M. Saaid said...

pretty -

aikk...bila masa i dah block? Tulah...ada gak my good friend yg sound me why block dia....tpi sebenarnya tak pun. Hmmmm FB tu kekdg mengong gak. Sorry dear atas apa yg berlaku.....rasanya i dah accept semula.

thanks sudi jenguk my blog....teruskan :)

Leez M. Saaid said...

Norkarzihan -

thanks you so much menjadi pembaca my blog...tak kisahlah walaupn silent reader ajer....ttp hargainya. Rajin2lah tegur i kat sini....cuma lambat dn cepat ajer i nak reply..kekangan masa sgt.
Hope my vietnam entry tu membantu your trip ke sana Insya Allah.

Leez M. Saaid said...

kak hanim-

thank you so much kak. Akaklah pengunjung setiap dan pengirim comment setia di dalam blog saya ni...love u kak. i like your blog too....gambar cantik2.

Bila lah kita nak jumpa ni????

Leez M. Saaid said...

zita-

tetiba rasa terharu plak. Sebab pengunjung silent reader blog ni pelan2 sudah menjengukkan diri hehehe. Alaaa jgnlah segan2.
Thanks dear sudi jenguk ke sini....hope you enjoy reading this blog.
Oooooo dah gi williams.....tp skrg i dah jarang ke sana...jauhh...hehehe

Anonymous said...

assalammualaikum kak leez...sy nurul, salah seorang silent reader blog akak..sy nak komen la wpun sy tak de blog (tu yg segan tu...)tp mmg suka baca pengalaman travel akak ke semua tmpat yg akak pegi..sy mmg gila travel tp tak dpt la nak tandingi kehebatan akak bertravel..bila rasa nak ke london atau paris ke, sy baca la blog akak..rasa la sket mcm ade kat sana..:)setakat ni sy dah ke beijing n umrah ajer..ntah bila la akan travel lg coz nak tgk bajet jugak..ok, see u..:)