Ads

June 19, 2011

Dinner @ Thai Steamboat Dagang Avenue


Happy Father's Day kepada semua bapa-bapa di muka bumi ini. Dah 6 tahun aku hidup tanpa kasih sayang seorang bapa. Arwah papaku telah pun pergi menyambut Illahi 6 tahun yang lepas. So kami sekeluarga memang tak sambut pun Father's Day.


Nak citer tentang family aku pulak. Beberapa bulan yg lepas kami sekeluarga ada pi makan-makan steamboat. Lupa dah bila entah masa ni. Masa duk tengok balik foto2 lama aku terjumpa foto yang ini. Rasanya foto ni bulan Feb yang lepas....lama dah hehehe. Masa ni rezeki aku lebih sikit....so tak salah kita belanja makan family sendiri. Bila kita berkongsi rezeki dengan orang-orang tersayang...mudah-mudahan rezeki kita akan bertambah lagi Insya Allah.


Kami pi makan steamboat di Thai Steamboat di Dagang Avenue Ampang. Selalu duk lalu-lalang tapi tak pernah pulak nak mencuba. So, kali ni aku ajak mamaku dan adik-adikku makan di sini. Dekat ajer dengan umah aku ni. Aku lupalah berapa harga seorang. Rasanya dalam RM28 seorang jika kita ambil steamboat and bbq. Kalau steamboat sahaja murah sikit. Macam-macan jenis seafood, chicken, lamb dan daging yg siap merinate lagi. Oklah rasanya boleh tahan sedap. Tapi yang tak tahannya tempat ini sesak sgt dgn pengunjung. Rasa tak selesa pun ada kalau makan makan minggu.



segala jenis sayur ada.....

segala jenis mee pun ada


ini dia daging yang siap merinate


fishball... pun ada


ini pulak...segala jenis seafood


kueh-mueh pun ada


makanan yg siap dimasak pun ada. Nasi goreng...mee goreng..ayam bbq...spaghetti.....banyaklah lupa plak aku


kuah sup dan tomyam


sakan makan....sampaikan tak perasan gambar diambil...huhuhu


adik aku izam dan anak-anaknya...


anak buah aku...makannya tak seberapa tapi asik main game ajer


amboih sama ajer tangan tu.....hehehe jangan berebut


tengok tu adikku izuan...sampaikan berdiri nak ambik makanan...


makanan sedang dimasak...huhuhu


tengok tu...apa dah jadi atas meja kami.......alhamdulillah dgn rezeki Allah....yang penting jgn membazir


maaf yea gambar tuan tanah takda sebab jadi tukang amik gambar. Gambar pun tak cantik sebab aku pakai compact camera ajer. Tengok tu masing-masing muka kekenyangan sudahhh.





No comments: