Ads

April 14, 2011

UK Trip : Shopping @ Princess Street, Edinburgh



Bersambung lagi...

Ketika ini sudah pun waktu tengahari. Masih lagi berada di Royal Mile mencari souvenirs. Aku banyak borong fridge magnet untuk koleksi diri sendiri, utk my brothers, utk kawan2 rapat dan yang lebihnya untuk dijual. Alhamdulillah dah langsai semuanya. Jualan laku mcm goreng pisang panas. FM di sini lebih mahal drpd FM London and tidak berapa cantik pun. Kebanyakan kedai yg aku pergi sama ajer designnya ...cuma harga agak berbeza sikit. Selain daripada tu...aku juga beli piring hiasan, scottish mafla, replika castle, mug, small purse yg berbentuk souvenirs dan mcm2 lagilah. Nanti aku share dan korang.

Aku sukalah scottish mafla yg aku beli ni....warnanya sgt striking. Aku sajer pilih colour merah. Kalau korang tgk pic aku masa kat old trafford manchester tu...aku ada pakai. Nanti aku tunjukkan kat sini apa yg aku beli di sana. Tunggu yeaa....



beli scottish mafla kat sini...harganya GBP7


jalan-jalan di bandar Edin




Sekarang aku berada di Princess Street. Aku ada cerita kan kat entry lepas tentang keistimewaan street ini. Tempat ini sangat happening sebab banyak kedai-kedai branded stuff di sini. Takda sale pun dan harganya hmmmm.....mahal seh. Di sepanjang street ini juga banyak hotel. Kalau korang nak dtg Edin...aku suggest cari hotel area sini. Kena rajin survey utk dapatkan rate yg berpatutan.

Untuk mencari makanan halal di sini...aku kurang pasti sebab memang aku tak jumpa pun. So, siang tu aku makan di Mc Donalds ajer...aku amik fries and filet-o-fish. Di McD tiada hamburger tapi ada bacon....tu pun grilled bacon. So, aku tawakal ajer makan filet-o-fish. Tersangat lapar masa ni. Lepas aku balik dari Edin baru dapat message from my blog reader, Nadja yg belajar di sini...dia bgtau ada satu KFC di sini halal utk dimakan. Hehehe....takda rezeki aku nak makan KFC sini...terlambat baca message. Anyway thanks Nadja. Kalau sempat hari tu boleh kita lepak-lepak kat sini kan :)


Princess Street yang happening.....from here can see Edinburgh Castle


nampak snow di Edinburgh Castle



singgah jap di butik Zara....belikan baju anak buah. Princess Street...happening
masa ni memang ramai betul tourist.....kat depan ni ada mall bawah tanah...entah apa nama mall ni aku dah lupa. Aku makan McD di situ dan lepak-lepak kejap di situ. Nyaman sikit lepak kat mall tu coz kat luar sangatlah sejuk....1C temperature.



pagi tadi snowing....petang dah cair so that jalanraya basah





sempat belikan baju jersey MU utk anak buah aku gak....utk diri sendiri tak beli apa2 pun....sebab mahal sgt dan tak mampu nak membeli..hehehe..




hari pun dah nak malam.....terus balik hotel berehat. Malam ingatkan nak jalan-jalan kat area sini lagi. Tetapi sejuk sangat weiii....pulak tu penat dan malas. Esok pagi kami dah nak check-out dan bertolak awal balik England. Banyak tempat kami nak singgah on the way back to England nanti.







4 comments:

kasihredha said...

dapat bayangkan kesejukannya..
bestnya shopping...sukee

Lady of Leisure said...

bestnya sampai ke edin.. cantik kan kat sana..

Leez M. Saaid said...

kak hanim -

mmenang sejuk tidak tertahan2 rasanya.
nak shopping mahal sgt kak..heheh

Leez M. Saaid said...

lady -

edin mmg sangat cantik dan sgt best...hehehe