Ads

August 7, 2010

Day 1 - Terengganu-Redang Trip : Tepi Laut & Masjid Terapung



Perjalanan diteruskan lagi.
Kali ni kami masuk susur rumah kampung untuk melihat keindahan pantai lagi. Entah dah berapa kali kami berhenti ni daaaa. Wahh...banyaknya pokok kelapa. Sungguh redup dan kehijauan. Entah celah kampung mana kami main redah ajer. Hehehe....

Apalagi aku mengambil kesempatan lagi utk sessi snapping. Seronok giler kami masa ni. Excited sebab dapat masuk kampung yang betul-betul tepi laut terbentang luas. Maaf yea jakun sekejap. Siap posing pelbagai.....selamba jer. Walaupun orang kampung lalu lalang tengok aksi kami ni. Hohohoho...





ehhh.. tetiba nampak plak bahtera yang sudah lama terdampar di tepi pantai ini.....

pastu boleh plak dorang ni melompat excited jumpa bahtera kot..huhuhuh

dah lagi aksi sengal berlatar-belakangkan bahtera.....hahaha...aku tukang snapping ajer..

eh..eh...aku pun nak juga berposing di tepi bahtera ni...

amboihhh...sakan yeaaa...

lima jelitawan berposing bawah pokok kelapak.....

aikk...tukar aksi plak lagi....hehehhe



kebetulan sebenarnya jumpa bahtera ni...memang just nice

i likeeeeeeeee....

ni pun i likeeeeeeeeee....

angin pantai bertiup kuat...sangat damai dan nyaman



Setelah kami puas berposing bagai.....perjalanan diteruskan lagi. Puas giler posing sana sini. Then baru jer gerak tak sampai beberapa minit..tekak terasa dahaga pulak yea. Pulak tu nampak di sepanjang jalan ada jual banyak air nyior bak kata orang Ganu. Then, we stop for a while untuk mencari kesegaran tekak. Jom kita pekena air nyior.

Sedapnya terasa kesegarannya. Besar pulak tu wei!!! Kembung perut nak perabih kan satu biji nyior. Harga sebiji ialah RM2.50...murah giler sebab sangat berbaloi dengan saiznya yang sangat besar. Cuma isinya agak muda skit dan kurang isi.

kami stop di tempat ini...

tengok tu besarnya air nyior ni....

ahkak tudung pink tu ketua rombongan cik kiah...ahaks!!!

bergambar dengan Kak Yong yang suka sangat minum milo....sehari bergelas-gelas milo pun dia tak kisah....gitieww yea kak yong!!!


Alhamdulillah kami dah pun sampai di Kuala Terengganu. Terengganu kita weii!!!!. Destinasi pertama kami ialah melawat Masjid Terapung di Kuala Ibai. Cantik!!. First time aku datang ke masjid ini. Di tempat kami mengambil gambar ini adalah tepi laut dan ia dipenuhi dengan pohon-pohon kehijauan....sesuai untuk melepak. Bentang tikar dan baring....memang terlelap lah jawabnya. Ramai gak yang bawak family lepak di sini.

Then, kami singgah di masjid ini untuk solat jamak. Sempat membeli FM di kawasan ini. Disebabkan tak sabar takut tak jumpa FM kat tempat lain...akhirnya kena tipu sebab beli termahal. Rupanya kat tempat lain boleh dapat murah lagi. Cisssss...sib baik beli satu ajer.









Selesai sudah untuk entry kali ini. Akan disambung lagi. Banyak dan padat betul aktiviti kami satu hari ini. So nak habiskan entry pasal trip ini juga mengambil masa berhari-hari. Harap anda semau tak bosan yea. Kalau bosan.....minta maaf ajer lah yea. :P




No comments: