Ads

December 29, 2014

Day 3 : Bali Honeymoon Trip 2014 - Tanah Lot & HRC Bali


Salam semua.
Makin penghujung cerita makin malas aku nak update blog. Entahlah tak tau kenapa. Padahal tak pergi mana-mana pun. Cuma mood malas melanda diri. Nak upload pic pun malas. Semuanya malas. Sorry kalau entry kali ni agak ringkas jer.

Sambung lagi.
Masih lagi di hari ke 3.
Kali ni kami nak pergi Tanah Lot pulak. Orang kata kalau pergi Bali tapi tak singgah ke Tanah Lot maka tak lengkaplah perjalanan anda ke Bali. Termasuk ni dah 4 kali jugak aku ke sini hehehe....mesti jugak nak singgah. Entah apa yg menarik aku pun tak tau. Sebab aku suka laut kot...tu pasal aku ke Tanah Lot lagi.

Sebaik kami sampai di Tanah Lot, Pak Yadi bgtau dah sampai. Ehhh....aku pandang kiri dan kanan. 
"Pak....betul ke ini Tanah Lot?" aku bertanya.
"Ya betul....jalan sedikit sudah nampak lautnya. Ibu ngak perlu jalan jauh seperti dulu. Ini jalan pintas ke laut" Pak Yadi menjawab.
Oooooooo....gitukah.
Memang betul.....keluar jer kereta dah boleh nampak laut. Tapi ni kat belah mana yea??? Aku masih blur lagi masa ni. En Bos biasalah....ikut ajer. Aku maju ke depan lagi dan terus ke depan sehingga lah aku ternampak pura Tanah Lot itu di sebelah kiri selepas kami melintasi pintu gerbang kecil di jalan pintas ini. Ok dah sampai. Betullah Pak Yadi cakap...jalan ni lebih dekat dan tidak perlu melalui jalan yg jauh. Tapi kan aku masih tidak puas hati. Aku lebih suka melalui jalan lama. Meriah dan happening. Kalau jalan pintas ni....terus nampak laut.....tak adventure langsung. 




 ini dia pura di Tanah Lot...tempat suci katanya

 ada bench kat sini.

 outfit of the day...colourful uolss.

kenangan kami berdua di Tanah Lot

 aku sebenarnya nak pergi ke gerai-gerai jualan yg banyak tu. So kena ikut jalan lama. Kalau uols ikut jalan pintas ni memang tak jumpa gerai jualan. So terpaksalah kami bergerak ke bawah lagi.  Sebenarnya aku nak singgah ke satu kedai ni. Ada sales katanya.

 Sebaik kami sampai ke sini.....walaupun ada sales tapi masih mahal. Then kat sebelah nya ada satu lagi kedai Polo Raplh Lauren baru bukak....tapi takda aircond kedai tu. En Bos pada mulanya dia dah berkenan dgn satu baju ni...mmg murah dan cantik designnya. Tetiba dia boleh plak kata....kita suvey tempat lain plak. Kita tengok esok dia beli ke tak.

 masa ni dah nak senja. Jomlah kita balik. Ohh lupa...masa kami kat kedai Polo tu tetiba hujan turun dengan lebatnya.

 Kami bagitau kat Pak Yadi...nak singgah ke Discovery Mall. Kat dalam tu ada Sogo tau. Kami window shopping jer. Tetiba ternampak kedai ni...77 Es Teller. Jom kita pekena es teller. En Bos kata dia nak rasa sebab dulu kat Medan masa gi dengan kawan2 tak sempat nak merasa.

 Beli satu tapi kongsi berdua. Hmmmm sungguh heaven rasa es teller ni. Ikutkan hati kami nak tambah lagi satu....tapi cukuplah tu. Sebab jap lagi kami nak gi dinner plak.


Masa ni dah jam 8.00 malam. Ayoh kita balik ke hotel lah. Sampai hotel mandi manda dan solat semua....sempat lagi tu tengok tv hehehe. Lebih kurang jam 10.00 baru kami keluar balik...perut pun dah berkeroncong. Dah bincang dengan En Bos kami nak makan pizza ajer malam ni. Setiap kali datang Bali memang wajib aku makan Pizza Hut di sini. Sebabnya......byk choice dan sangat sedap banding Malaysia punya. Entah...ini tekak aku yg cakap.

Alahai malasnya nak jalan kaki gi sana. Apa kata kita sewa motor okay tak. Kalau dari Hotel Ozz ni kami ikut short cut jalan belakang dan lalui depan Hotel Oasis dan terus tembus jalan Bakungsari. Kat tepi jalan tu banyak boleh sewa motor atau speda. Kalau sehari ratenya Rp70,000. Tapi kami nak sewa setengah hari ajer....boleh dapat Rp40,000. Esok tengahari kami boleh pulangkan motor. 


 Tadaaaaa.......laki bini merempit di bandar Kuta. Seram gak jalan kat sini sebab banyak sgt kereta dan motor. So, kena hati2 kay. 

 kami stop di Kuta Square jap sebab nak gi Matahari. Jalan-jalan cari barang.

 Next pit stop ialah ke Pizza Hut yg terletak di depan Kuta Beach. My feveret place kalau dtg Bali. Tengoklah apa yg aku order.....Es pokat in the house.

 Makanan kami berdua malam tu....lazat tak terkata. Kenyang sungguh. Tak habis bawak balik. Masa ni pulak hujan turun selebat-lebatnya. Alamak topi kledar ada gantung kat motor. Nasib lah mesti basah kuyup.

 Lepas malam kami lalu depan Hard Rock Hotel Bali. Mampu ambil gambar ajer di depan tu. Ada rezeki kami...nak stay di sini one day nanti.

 Tadaaaaaa.....tujuan utama nak singgah di sini. Nak mencari koleksi dan menambahkan koleksi HRC

 Cari punya cari....design ini yang aku pilih. Dah ada satu dulu...tapi dah terlalu lama dan baju tu pun dah buruk. Kena gantikan baju baru plak. 

Akhirnya....beli tshirt seorang satu. Meriah betul staff HRC Bali ni...Then lepas tu plan nak lepak jap kat cafe.....oooohh no aku dah tak larat sebenarnya. Ikutkan nak cari katil jer ni. Penat dan mengantuk.


Balik ke hotel kami terpaksa ikut jalan lain sebab jalanraya di Kuta ni kebanyakkannya one way. Akhirnya tersesat jugak....walaupun tangan memegang map Kuta. Lepas dah tanya orang......alhamdulillah kami selamat sampai ke hotel. Seram gak jalan2 waktu malam di sini...sebab banyak kedai dah tutup. 

Ok dah habis cerita di hari ke tiga. Esok ada lagi sehari kami di Bali. Tunggu next entry plak yea.

p/s - sedih dengan nasib mangsa banjir. Pray for them.

4 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

salam sis.. congrats again on ur wedding ... suka tgk blog sis sebab byk info.. saya pun baru balik travel dhaka, bangladesh.. best shopping ;-)

zarul farhana said...

wahh menarik

Leez M. Saaid said...


Nurul Diana,

Thanks singgah my blog.
Wah...baru balik Dhaka...best ke kat sana? Shopping murah ke?

Leez M. Saaid said...


Zarulfarhana,

alhamdulillah percutian yg best dan menarik