Ads

September 2, 2009

Kueh Raya....Tempahan Kek Lapis


Pejam celik tak terasa rupanya kita berpuasa nak dekat 2 minggu dah. Sekejap rasanya masa berlalu. Banyak sebenarnya kerja nak dibereskan sebelum menyambut Hari Raya tahun ni. Sibuk ke sana ke mari dengan jualan Crocs, tempahan kueh raya dan kek.

Tempahan untuk kueh raya dah start buat minggu ni. Minggu depan ramai dah booking date nak ambil tempahan yang dah siap. Mama sibuk buat kueh tart and i sibuk dengan choc chips dan moist choc cake. Choc cake belum start buat...nak dekat raya nanti barulah buat. Tetapi ada juga yang nak ambil awal untuk makan-makan sebelum raya. Untuk raya punya tempahan lain plak.

Setiap hati lepas berbuka memang busy selain menghantar kasut kepada customer, i sibuk beli bahan-bahan kueh yang sudah habis. Beli borong aje di kedai kek berhampiran. Tetapi kalau nak membeli quantiti yang sedikit singgah kat Tesco Ampang aje.



Lihat lah sebahagian tart nenas yang sudah disiapkan. Mama buat tart nenas belah siang dan belah malam pula i buat choc chips. Penat betullah. Udah ler kat opis sibuk dengan reportlah.. presentationlah...aduhhh bisa pengsan macam ni. Penat but i enjoy actually buat business macam ni. Orang kata penat pun tapi berbaloi.

Makin hampir lebaran ni, makin sedih pulaknya. Tahun ini beraya tanpa papa tersayang dah masuk tahun raya yang ke-5. Selalunya bila waktu berpuasa begini, arwah papalah orang yang paling sibuk sekali. Masih terngiang-ngiang arwah mengaji setiap kali lepas solat. Selalunya arwah katam cukup 30 juzuk Al-Quran dalam masa sebulan puasa. Kalau mama dah tak ada....aku akan beraya keseorangan nanti. Ahhh...sedihlah pulak. Tak nak citerlah nanti meleleh air mata ni.







Kepada yang ingin menempah kek lapis untuk Hari Raya.

1. Kek Lapis
Perisa : Rempah, Masam manis, Chocolate, Horlick, Keladi, Cappocino dan Mocha
Size : 7" x 7"
Berat : Hampir 1 kg
Harga : RM42

Latest order : 15th September & After Raya
Delivery : 17th, 18th & 19th September
Collection Point : Ampang dan Pandan


Contact me : 013-3305023 (Leez)


1 comment:

Xylene said...

K/Shaliz...
kite nampak jer gambar tart tu teruss teruja... ehehehehee sengeh lebor!!
Adakah sebahgian itu adalah order saya?? *wink wink..
Post ler gambar kasut CROCS plak..